Skyfritt - nytt ombord-magasin hos Widerøe

Someone

Moderator
Medlem
Skyfritt - nytt ombord-magasin hos Widerøe

Widerøe fornyer ombord-magasinet sitt, og der er Egmont som har vunnet kontrakten på å produsere dette fremover. Skyfritt blir navnet og kommer i februar 2020

https://travelnews.no/nyheter/wideroe-lanserer-nytt-om-bord-magasin/

Etter en anbudskonkurranse på sensommeren er det nå klart hvem som skal produsere magasinet fremover. Egmont Publishing er selskapets nye leverandør fra februar 2020.
 
Re: Skyfritt - nytt ombord-magasin hos Widerøe

Kan jo bare bli bedre!
 
Re: Skyfritt - nytt ombord-magasin hos Widerøe

Egmont er en sjeleløs bedrift som mer enn gjerne utnytter barns barndom og bryter med FNs barnerettskonvensjon for å tjene penger. Men for all del, dealing with the devil gjør vi alle så det blir sikkert et bra blad for Widerøe :)
 
Re: Skyfritt - nytt ombord-magasin hos Widerøe



Beklager litt seint svar, har travle dager :)

https://www.egmontpublishing.no/egmont-overtar-nettavisens-magasin-og-bloggno

Egmont overtar Nettavisens magasin og blogg.no

Blogg.no er platform for bloggere som utnytter barna sine i alt fra Vortekrem-reklame til bleiereklamer, fra fødsel til småbarnsfasen publiseres barna uten redaksjonell reaksjon (og sogar med belønning pr. sideklikk fra Egmont selv). Vi får "tours" av soverommene til barna, vi vet når de er i barnehage, hvilken barnehage, hvilken mat de liker, hva de ikke liker, alle store eller små hendelser i livet. De publiseres til hele verden uten samtykke med bleier til randen full, syke, skitne, slitne, gråtende. Egmont Publishing har alle verdens muligheter til å kontrollere og begrense bruken av babyer/barn i reklame under "influencerparaplyen" - men gjør det ikke. Det er et alvorlig overtramp av barns rettigheter, og vil antakeligvis få følger for "bloggerbarna" som har vokst opp "online" uten at de aner det siden ca 2015....

Her en nesten dagsfersk kommentar fra person innen juss:
https://www.vg.no/nyheter/meninger/i/70oqM8/foedt-med-spons-i-panna

Etter markedsføringsloven gjelder det egne retningslinjer for markedsføring som er rettet mot barn. Bruk av barn i reklame er derimot ikke lovregulert. Tidligere har ikke behovet for slik regulering vært så stort, ettersom barn som har blitt brukt i markedsføring normalt har vært anonyme. De færreste av oss tenker over hvem barna på Cubus-plakatene er, og enda færre vil kjenne dem igjen om 10 år.

Etter hvert som stadig flere foreldre tjener penger gjennom annonsering på sosiale medier, oppstår derimot en ny utfordring, der barna deres under fullt navn blir brukt i reklame fra de blir født. For mange er dette først og fremst et etisk dilemma, men problemstillingen har også en rettslig side. Det følger av barnekonvensjonen artikkel 16 at ingen barn skal utsettes for vilkårlig eller ulovlig innblanding i sitt privatliv. Alle barn har altså rett til personvern på samme måte som voksne, og staten har et ansvar for å sikre at denne rettigheten blir ivaretatt, om nødvendig gjennom lovregulering.

https://www.vg.no/nyheter/meninger/i/m62E5v/morten-hegseth-kritiserer-bloggere-for-baby-spons

Barns rett til privatliv er nedfelt i FNs barnekonvensjon, og Barnekonvensjonen er norsk lov. Her sover Egmont Publishing i timen, og tjener millioner på å selge barns privatliv.

Egmont er en versting på feltet.
 
Re: Skyfritt - nytt ombord-magasin hos Widerøe

Det var ikke direkte imponerende. Helt, komplett uoriginal i form av "vi presenterer ymse reisemål i nærheten av steder vi flyr" i skjønn forening med en haug reklame, som krasjer helt med en layout, som i sin tur er så dårlig at den skader lesbarheten.
 
Re: Skyfritt - nytt ombord-magasin hos Widerøe

Så ikke så radikalt forskjellig ut fra sist jeg bladde igjennom Perspektiv magasinet deres, IL-2 traff spikeren på hodet.

Jeg stopper oftest opp å leser om ting som har med bolaget å gjøre. En artikkel om vedlikehold, eller flyflåten, alt sånt reklame for steder bolaget flyr er lite interessant.
 
Back
Top