Hei
Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.
Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025
Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150krBetalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:
https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025
(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)
De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret
Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat
https://www.facebook.com/GreenlandE...1017942928119/938436626186247/?type=1&theaterGreenland Express / Faroe Express 2015/16 vi er i fuld gang med udviklingen af Greenland Express og Faroe Express der lægges sidste hånd på hele vores nye ABC i disse dage og nye systemer implementeres, tak til min fantastiske familie, team, venner og støtter der støtter mig i kampen om at kunne rejse billigt til og fra Grønland fra flere destinationer.
Nogle nye ruter i vores nye setup.
Med venlig hilsen / Best regards / Inussiarnersumik inuulluaqqusillunga
Gert Brask
CEO / Founder
![]()
http://www.check-in.dk/greenland-express-vil-til-faeroeerne#.VH-gBTGG-SoFlyselskabet Greenland Express med iværksætteren Gert Brask i spidsen har lagt nye planer for flyselskabet, der kortvarigt opererede flyvninger mellem Danmark og Grønland via Island i sommermånederne.
Selskabet arbejder på at komme i luften igen til marts. Og planen indbefatter ikke længere blot flyvninger mellem Danmark og Grønland. Nu arbejder selskabet også med at tilføje Færøerne og Canada til rutekortet i løbet af 2015 eller 2016.
”Vi har arbejdet med det et stykke tid. Færøernes lufthavn og flere andre lokale aktører har spurgt om vi ville se på muligheden for at flyve til og fra Færøerne,” forklarer Gert Brask til CHECK-IN.dk.
Slippe for mellemlanding
Det er et skifte af flytype, der skal gøre det muligt at inkludere Færøerne og Canada. Da selskabet fløj i sommermånederne var det med et Fokker 100-fly opereret af det hollandske flyselskab Denim Air. Flyets begrænsede rækkevidde gjorde det nødvendigt at mellemlande på Island. Det håber Greenland Express at slippe for næste år. Selskabet har nemlig kig på to Airbus A319-fly magen til dem færøske Atlantic Airways benytter sig af.
I næste uge skal Gert Brask besigtige to brugte Airbus A319-fly, som Greenland Express overvejer at lease og lade et andet flyselskab operere. Greenland er nemlig selv kun et virtuelt flyselskab, der ikke har en egentlig driftstilladelse – kaldet et Air Operators Certificate (AOC). Med flyene bliver det muligt at flyve direkte mellem Grønland og Danmark.
![]()
Hentet fra Greenland Express sin facebook-side, spenende om hvilken flytype de ender opp med ...![]()
Greenland Express (Aalborg) says it will use Let 410s for its domestic Greenlandic operations, slated to begin before the end of August this year.
http://www.ch-aviation.com/portal/news/38477-greenland-express-to-relaunch-this-weekGreenland Express (Aalborg) is planning to resume operations on July 2 with flights between Billund and Copenhagen Kastrup in Denmark and Kangerlussuaq and Narsarsuaq in Greenland. The Danish virtual carrier suspended flights in September last year after its relationship with Denim Air ACMI (J7, Amsterdam) - from which it had chartered a Fokker 100 - broke down. According to the Airfinance Journal, the Danish virtual carrier has now wet-leased an A319-100 from BH Air - Balkan Holidays Air (8H, Sofia) to cover its operational needs.
CEO Gert Brask has also revealed that Greenland Express is set to sell a 35% stake to an undisclosed British firm.
http://www.ch-aviation.com/portal/news/38812-greenland-express-offloads-35-stake-to-wrban-groupGreenland Express (Aalborg) has sold a 35% shareholding to the Würban Group - a venture capitalist group that up until now, has primarily focused on agricultural and commodity investments in countries such as Mozambique, South Africa, and Zambia.
Following the transaction, Würban will work in tandem with Greenland Express CEO Gert Brask in heading up the airline's official board management structure and further key appointments to spearhead operational tasks.
With fresh capital to shore up operations, the airline now hopes to resume operations on July 28 having missed a July 2 launch date.
The Danish Transport Authority (Trafikstyrelsen) recently granted the virtual carrier's Bulgarian partner, BH Air - Balkan Holidays Air (8H, Sofia), permission to operate flights between Denmark and Greenland over the period June 2, 2015 to June 1, 2016.
Using an A319-100, initial flights will cover Copenhagen Kastrup and Billund in Denmark to Kangerlussuaq and Narsarsuaq in Greenland. Domestic Greenlandic operations are also expected to roll out later this summer.
Airbus A319 -112 3139 LZ-AOA BH Air posn 20jul15 SOF-DEL with SpiceJet titl, BH Air tail cs ex D-ABGE
https://www.facebook.com/GreenlandE...017942928119/1104224909607417/?type=1&theater![]()
SSJ 100
Receive 2 in 2016 and rest in 2017/18
http://www.ch-aviation.com/portal/news/40262-denmarks-greenland-express-eyes-superjetsGreenland Express (Aalborg) has revised its fleet and operational plans and is now looking to lease SSJ 100-95s in preparation for its proposed relaunch later next year.
Scandinavian aviation news portal, newstodate, reports the Danish virtual carrier is now pursuing its own Air Operators Certificate (AOC) having relied on chartered Fokker 100s from Denim Air ACMI (J7, Amsterdam) during its brief operational stint last year.
As such, Greenland Express's founder and CEO, Gert Brask, is in talks with Russian lessors over a deal which could see two regular Superjets delivered in 2016 with three LR variants due in 2017/18. Network plans should see the airline expand its coverage beyond its current Denmark-Greenland scope, Brask said.
During the build-up to its planned resumption of operations in June this year, Greenland Express had planned to charter an A319-100 from Bulgaria's BH Air - Balkan Holidays Air (8H, Sofia). The plan, however, was later abandoned for unclear reasons.
Aside from Brask's shareholding, Greenland Express also counts Southern African agricultural and commodity investment specialist Würban Group as a shareholder having a 35% stake in July.
Vi får se og håpe på det besteHar denne flytypen EASA-sertifisering ennå?
Beste hilsen Espen
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.