• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Skulle til Rygge

imm

ScanFlyer Crusty
En venn av en venn var ute på tur, og hadde booket billetter på Internett selv. Hjemreisen skulle gå til Rygge. Litt forvirring med språk gjorde at flybilletten ble bestilt til feil flyplass.
Min venn fikk telefon: "Hjelp meg, jeg skulle vært på Rygge, men er i Riga"

Den var ny!

Ouch. Den der er lei. Skjønte han ikke at noe var fryktelig galt på flyplassen han reiste fra.

Hadde jeg opplev noe slik. Så hadde jeg nok blitt fryktelig forbannet og frustrert på situasjonen, men får han ikke igjen på reiseforsikring når slikt skjer.?

Ouch. Den der er lei. Skjønte han ikke at noe var fryktelig galt på flyplassen han reiste fra.

Tipper hun ikke hadde anelse om at noe var galt.
Har en annen afrikansk bekjent. Han skulle fra Sierra Leone til Norge via Brussel og London. På uforklarlig vis kom han seg ikke fra Brussel til London, men ringte og ba om hjelp fra Paris!
Ikke fatter jeg hvordan det er mulig, og selv har han ikke noen ide om hva som gikk galt....

Hadde jeg opplev noe slik. Så hadde jeg nok blitt fryktelig forbannet og frustrert på situasjonen, men får han ikke igjen på reiseforsikring når slikt skjer.?

Nei. Reiseforsikring dekker neppe at man har bestilt billett til et sted man ikke skulle reise til. Passasjeren er afrikansk, og trodde kanskje Rygge skrives Riga.

Har hørt om noen som skulle till Venice, men istedet fikk utstedt billett til Umeå. Hvordan er da dette mulig. Jo, Umeå er nærmeste flyplass til Vännäs...

Om det faktisk stemmer aner jeg ikke, men jeg er litt skeptisk!

.. Eller han som med bred nordlandsdialekt skulle til Portland, men holdt på å havne på Sortland ... Han ble 'reddet da han overrasket utbrøt 'Ka farsken! Æ visste ikke at Widerøe fløy på Statan!' da han ble presentert reiseruten ...

Nevnt før men siden vi er i reprisemodus: Skulle fra Stockholm til Sveg, og ble litt paff når damen på SAS ga meg en rute via CPH. (EVG vs SVG)

Jeg har selv opplevet å bli misforstått i et reisebyrå før internett tok over det meste av mine bestillinger. Jeg skulle til Genève, men billetten ble utstedt til Genova. Jeg tror flyplasskodene ligner ganske mye. Jeg oppdaget det i tide go reisebyrået vedgikk feil og endret billetten uten kostnad da de fikk se andre bestillinger jeg hadde gjort i forbindelse med reisen.

Back