Skulle til Romania, havnet i dar Es Salaam

C130

ScanFlyer Gold
De to karene fra Gjøvik skulle til Romania via Istanbul med Turkish.
Forbauselsen ble stor da de etter en times tid etter flybytte i Istanbul trodde de snart skulle lande i Romania:
Fra oa.no
....da det etter en snau times flyvning ble servert middag. Karene spurte da om de ikke snart skulle lande.

Vi vil tippe de ble temmelig lange i maska da det ble opplyst at flyvemaskinen de satt i hadde kurs for Dar-es-Salaam i Tanzania.

Hele historien: http://www.oa.no/nyheter/article6887519.ece

Hm, det begynner å bli fast innslag et par ganger i året med noen som havner både selvforskyldt og ikke, på ymse steder som ikke var helt etter planen.

Når det er litt gåing rundt flyene og en enkelt person kan ha dirigert folk feil vei så spør jeg om det er flyet til xxx når jeg kommer opp trappen. Ofte skjønner de ikke hvorfor jeg spør og begynner spøke med at de skal til en helt annen destinasjon. Med slike holdninger er det ikke rart mange kommer feil.

Jøssenavn.. hva er problemet? Tanzania må da virkelig være å
foretrekke fremfor Romania spør du meg, langt bedre klima og
laangt varmere. Hadde vært sjeleglad, hadde dette vært meg -
like greit å ta en ekstra ferieuke der nede, he he..

Er jo bare en kjapp båttur, så er du på Zanzibar, en ypperlig plass for et lite avbrekk fra hverdagen!

Hvad jeg ikke helt forstår her, er at disse 2 nordmænd ikke har været istand til at læse
gate skilte....
Der er da stor forskel på DAR ES SALAAM og BUCURESTI ,,,eller er der noget jeg har misforstået her ??..
Selvfølgelig kan gate personale også bebrejdes, men synes faktisk det er deres egen skyld og jeg har ingen medlidenhed med dem overhovedet..
Hilsen Ole

Hvad jeg ikke helt forstår her, er at disse 2 nordmænd ikke har været istand til at læse
gate skilte....
Der er da stor forskel på DAR ES SALAAM og BUCURESTI ,,,eller er der noget jeg har misforstået her ??..
Det er ikke sikkert at de gikk på feil gate. Av og til blir man dirigert rundt på bakken mellom flyene.

Litt forskjell på TRF og større flyplasser der folk ikke snakker engelsk eller norsk kanskje Mjolnir :p

gate skilte....
Selvfølgelig kan gate personale også bebrejdes, men synes faktisk det er deres egen skyld og jeg har ingen medlidenhed med dem overhovedet..
Hilsen Ole

Var sikkert min skyld at jeg havna på TWA's flight til BRU iso LHR når jeg på slutten av '80 tallet skulle reise fra JFK. 2 destinasjoner, 1 gate, 1 lukket dør som jeg selvfølgelig:headbang skulle ha sett jeg skulle åpne og gå igjennom.:old Fy meg

Back