Skrikende treåring gjorde kvinne døv på fly

Wig-wag

ScanFlyer Gold
Medlem
Skrikende treåring gjorde kvinne døv på fly

Why am I not surprised?

Finnes det noe verre enn å få småbarn ved siden av seg/bak seg på fly? Ihvertfall med "liberale" foreldre.:old

http://www.vg.no/reise/artikkel.php?artid=10079929

En tre år gammel gutt skal ha lent seg mot Jean Barnard (67) under en flytur og skreket så høyt at blodet fløt ut av ørene til kvinnen.

(Oooh, nå har jeg vel fått mange småbarnsforeldre på nakken....?:8:)

Re: Skrikende treåring gjorde kvinne døv på fly

Check-in: "Where du you want to sit?"
You (snappy answer): "Far away from kids and next to a nice lady!"

Den amerikanske kvinnen har saksøkt flyselskapet

Oi... ordene "amerikanske" og "saksøkt" passer så godt i samme setning. Spørs om denne blødningen var selvforskyldt av økonomiske/svindlerske årsaker...

Og det er fremdeles mulig å kjøpe seg billett lenger frem på en annen klasse om du vil reise barnløst resten av livet ;)

Men at...... det er jo lov å flytte litt på seg. Om du blir torturert av noen ønsker du jo gjerne å trekke deg bort, med mindre noen faktisk holder deg fast. Og det tviler jeg på at ungen gjorde. Så det er noe som skurrer?

Men ja, det er jævlig med ungeskrik :)

Det er faktisk være like ille å havne ved siden av en gammel, republikaner og hobbyrasist i sørstatene som i tillegg er av den svært snakkesalige typen :skep ...

Last edited:

Eller ved siden av en mormonermisjonær i en smekkfull 717 ... :jumpin

Long haul fly skulle kansje hatt egne lydisolerte rom for foreldre med barn. :p Kansje noe å tenke på for Boeing og Airbus :p

Finnes det noe verre enn å få småbarn ved siden av seg/bak seg på fly?

Ooh, mange ting. Ta fyren jeg satt ved siden av i flyet fra YYZ til AMS (nesten 7 timer altså): så snart han fikk vite at jeg også var russisk, måtte han umiddelbart drikke og prøve å snakke med meg om alt mulig - en spesiel uheldig kombinasjon med relativt fri tilgang til free booze. (Hans polske kone kunne eventuelt roe ham ned, noe jeg er fremdeles takknemlig for.)

Det er dessverre ikke alltid mulig å roe ned en unge, hvor mye enn du prøver. Jeg sier det som en hvis datter (1,5 år) har de fleste gangene vært eksemplarisk på turer med opptil to flybytter og legs på opptil 3,5 timer - men en gang var det rett og slett ikke mulig. (Men ja: jeg forstår absolutt ikke dem som ikke synes å bry seg når barnet dere blir hysterisk, ikke engang for andres skyld, men for barnets eget.)

Men tilbake til saken: det vekker litt mistanke at hun saksøker Qantas og ikke foreldrene. Sistnevnte ville kanskje være mer logisk hvis hyn var ute etter rettferdighet heller enn penger...

Og det er fremdeles mulig å kjøpe seg billett lenger frem på en annen klasse om du vil reise barnløst resten av livet ;)

Det er ikke så mye bedre der, spesielt ikke om sommeren. Ditto i sommerferien med lounger på bakken, de er titt og ofte reine barnehager.

Det er faktisk være like ille å havne ved siden av en gammel, republikaner og hobbyrasist i sørstatene som i tillegg er av den svært snakkesalige typen :skep ...

Da er det bare å forklare du er europeer som synes at det er storveis at de endelig har valgt Obama og late som du blander republikanere og demokrater litt om hverandre og kalle Obama en god arvtaker av Reagan sine tanker.

Det blir stille fort da, veldig fort.

-A

Hvis du sitter stille og ikke putter fingre eller ørepropper i ørene før blodet renner, da er du så gal at du burde bli fritatt for erstatning.

Var en liten knott foran meg på flyet til New York for et par uker siden som ble så krakilsk at det gjorde fysisk vondt i hodet. Satt med fingrene stappet inni ørene i en time, mens jeg sa mange stygge ord inni hodet. Men sånn er det jo en gang.

Men jeg har skrevet på forumet før at jeg synes man kunne vurdert å ha soner for barn, slik at de som er mest sensitive kan sette seg i en barnefri sone.

Men jeg har skrevet på forumet før at jeg synes man kunne vurdert å ha soner for barn, slik at de som er mest sensitive kan sette seg i en barnefri sone.

Det er jo drømmen for alle oss som har barn som stort sett oppfører seg eksemplarisk på fly - da begynner det å bli litt sånn som på en rekke B&B samt enkelte restauranter i England hvor man ikke aksepterer barn under 12 år.....:8: Ikke sikker på at jeg liker en slik utvikling.

Det er ingen dum tanke med soner for barn. for eksempel bakerst i flyet. Men det burde vel være et ansvar for foreldrene å klare å holde barn rolige på fly, vel ikke bare på fly.

For en stund siden hadde jeg en fæl busstur. Jeg var trøtt og sliten etter en lang dag og jeg tenkte at det ville bli godt å sove på bussen. Men da tok jeg grundig feil. bak i bussen var det helt fult, fremst satt en mor med noen unger. midt i bussen var det ledig. Så jeg plaserte meg omtrent ved utgangen. Da bryter helvete løs, Ungene fremst i bussen leker med et fotokamera, fotograferer rundt i bussen og bråker mer enn i en barnehage... Dette pågikk ca 30 minutter, helt til bussen kjører inn i en tunnel der de blitzer med kameraet. Da sa busssjåføren at nok var nok. Dette fungerte i 3-5 minutter. Så begynte de igjen, moren prøvde å roe de ned, uten resultat.Når jeg omsider gikk av bussen etter ca 1 time gav jeg ungene en moral-preken :old hadde jeg vært den ansvarlige for de ungene hadde jeg gått av bussen, og ikke ødelagt dagen for andre. Var det rart bussen var full bak.

Men det er mange barn som oppfører seg eksemplariske, ofte kan voksene være like ille. Så jeg mener at hver og en bør behandle de man omgir seg med, som man forventer de vil behandle en selv. Samt at en skal ha med øreplugger.

Foreldrene har et viss ansvar for å holde barn rolige. Men jeg ser enkelte foreldre bare gi f... Det går meg på nervene.

Foreldrene har et viss ansvar for å holde barn rolige. Men jeg ser enkelte foreldre bare gi f... Det går meg på nervene.

Enig. Dog skal det sies at når en trøtt og sliten 3-4 åring bestemmer seg for at det å være på fly er det kjedeligste i hele verden og derfor har lyst til å sparke, slå, rope eller grine så er det faktisk ufattelig lite man kan gjøre som far eller mor. Det eneste er å forsøke å holde ungens armer og ben i sjakk og håpe at han/hun raskt blir lei av å lage høye lyder. Om man drar fram knebel og tvangstrøye for å sikre roen så tror jeg at man nok blir hentet av politi (og ungen av barnevernet) når flyet lander... :)

Som foreldre kan man i alle fall gjøre det man kan for å unngå at ungen blir for sliten/sulten/trøtt.

Icelandair gjør forresten noe som overrasket meg: de serverer barna varm (og gratis) mat før de starter å gå rundt med salgsvognene alle andre må kjøpe mat fra. Det kan jo være et tricks for å få roligere unger ombord?

Ikke alltid så enkelt - selv reiste jeg på business med SAS fra ORD til ARN. Ved siden av meg satt en plastikkirurg fra Seattle - han reiste "gratis" på frequent-flyer program, mens hans to mindreårige sønner var plassert på turistklasse. Hva skjedde? Disse bortskjemte, bråkete guttungene kravlet rundt på business under hele turen, til stor forargelse for alle andre enn deres egen far - han syntes tydeligvis dette var OK, plastikkirurg fra USA må vite. Dessuten var han altfor opptatt med å flørte med flyvertinnene, plastikkirurg fra USA må vite.. Og hva gjorde SAS' kabinpersonell? Null og niks, man nekter ikke en plastikkurg fra USA noe, må vite...
Dette var forøvrig siste gang jeg reiste med SAS longhaul...
Oi... ordene "amerikanske" og "saksøkt" passer så godt i samme setning. Spørs om denne blødningen var selvforskyldt av økonomiske/svindlerske årsaker...

Prøv 17 timer på smekkfullt tog BNE-SYD, i samme kupe som en mor og tre barn.....funny:lol::headbang MEN hun sa sorry da The Queensland express rullet inn i Sydney...

Back