ETOPS gjelder vel kun ved passasjertrafikk ("passenger-carrying airplanes", se her).
Skal den også inn på Aalborg-CPH ruten?
BF:cool2
Nei, AAL er vi ferdig med i denne omgang - bortsett fra enkelte turer sydover så er det CPH-AAR for alle penga. Initielt så er det nok å få så mange legs på kort tid som styrer plasseringen, og da er AAR med sine 17 min flytid fin. Alle piloter må ha 18-28 legs for å bli ferdig utsjekket.
Allerede til uken vil imidlertid ruteområdet bli utvidet, og førstkommende torsdag 15.jan. kommer CRJ900 på sin første visitt til Norge, som SK2864, ank BGO kl.1330.
Etter dette vil CRJ900 fly de fleste europarutene fra CPH mixed med MD80 og A319/321, og ikke "ta over" enkeltruter. Sikkert for å unngå at det går veldig ut over enkeltdestinasjoner om det skulle dukke opp problem.
Noen "fare" for CJ9 på CPH-DUS mellom 20-22.Jan ?, tror jeg må en tur på
båtutstillingen.
Når er det avtalen SAS DK har med Atlantic Airways går ut på ruten CPH-SVG?
Avtalen med Atlantic går ut i slutten av mai for ruten CPH-SVG-CPH.
1 MAI: SK inn med eget materiell på 2 av avgangene.
I bookingsystemet ser vi en blanding av A319, MD og CRJ900.
1 JUN: Alle avganger SVG-CPH med CRJ (200 og 900)
Qimber Air overtar SK1871(første avgang til cph) og SK1878 (siste avgang fra cph), ellers er det bare CRJ900 fra SAS.
SK9142/11JAN09 4/SKD 5/SKD
P CR9 C24M64VV9000
YMX1300 YYR1445
YYR1545 CPH2145
SI WIND PERMITTING WILL OPERATE DIRECT YYR-CPH
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.