Originally posted by Dag Viking
Nå har jeg jo fått TPC også, så bonuspoeng innenlands hadde vært bra! Da hadde jeg sikkert ofra skyteam på longhaul til fordel for gull i EB.
Originally posted by Bluejuice
Ja til eurobonus
Originally posted by andeik
Ja til eurobonus
Jeg er faktisk i mot Eurobonus. Selv kunne jeg levd rimelig godt på bonusreiser innenlands med omlag 2 t/r reiser i måneden innenlands, men det er rett og slett prinsippet om at man binder seg opp mot ètt selskap. Jeg vil heller ha billige flyreiser enn Eurobonuspoeng. Forbrukeren taper på å ha et slikt system.
"- Prisene sank med nesten 30 prosent de første årene etter at forbudet ble innført, noe som har vært av stor betydning både for næringsliv og forbrukere. Jeg vil at innenlands flypassasjerer fortsatt skal få nyte godt av lave priser, sier Grande Røys i en pressemelding ."
Originally posted by dc-8-63
Og hvordan taper jeg som forbruker ? selv har jeg Hawaiian FF og de har soleklart det beste alternativet til Hawaii fra Seattle 18 flighter Nonstop pr. uke. mens Untied tvinger deg via SFO eller LAX.....og poenegen jeg tjener hos HA og partnere gir min kone og meg oppgraderinger naar vi reiser til Hawaii.....og det betyr at jeg taper ?????????????
Originally posted by TOS
Originally posted by dc-8-63
Og hvordan taper jeg som forbruker ? selv har jeg Hawaiian FF og de har soleklart det beste alternativet til Hawaii fra Seattle 18 flighter Nonstop pr. uke. mens Untied tvinger deg via SFO eller LAX.....og poenegen jeg tjener hos HA og partnere gir min kone og meg oppgraderinger naar vi reiser til Hawaii.....og det betyr at jeg taper ?????????????
Dyrere billetter...?
Du kunne vel fløyet HA selv om de ikke hadde bonusprogram. Oppgradering hadde du selvsagt ikke fått. For folk som reiser mye kan selvsagt bonusprogram være en kjekk sak, men for de som ikke gjør det (f.eks. de som ikke reiser så mye i løpet av en 5 års periode at de ikke tjener opp nok til en gratisreise) vil kunne tape på det. Iallefall om man skal feste noe lit til de undersøkelsene som indikerer at billettprisene er høyere med enn uten bonuspoeng. Litt av poenget med bonusprogrammene er jo å skape lojale kunder; dvs. kunder som ikke bytter til et annet selskap bare fordi et annet selskap tilfeldigvis har litt lavere priser.
Jeg har litt problemer med å ta dette som "pisspreik" (for å sitere et annet innlegg i denne tråden). Det er mange gode grunner til å ikke tillate bonusopptjening innenlands i Norge, fordi dette kan skade konkurransen. Det finnes sikkert noen gode grunner til å gjeninnføre ordningen, men jeg har ikke hørt noen av disse her....:wink Om fjerningen av bonuspoeng innenlands har bidratt til fødselen til DY så er jo det et meget godt utfall av forbudet - det tror jeg alle bortsett fra de mest innbitte SAS fans (og ansatte) er enige i.
En annen ting er jo om bonusprogrammet er så viktig for SAS. Hvis det er så viktig så er mitt spørsmål: Hvorfor har SAS skutt seg selv i foten og redusert verdien av programmet, om det faktisk er så viktig for SAS som enkelte synes å hevde..?? Hadde bonus vært viktig for SAS i konkurransen med både DY og andre selskaper, så skulle man vel tro at man ville gjort programmet mer attraktivt og ikke mindre.
Originally posted by AirbusTero
KT og departementet har slått fast at det for forbrukerne i Norge generelt sett er en fordel at bonusprogrammet ikke gjeninnføres i Norge. Forstår ikke at det kan være så veldig mye å diskutere, selv om jeg forstår at de som reiser mye vil ha tilbake sine privilegier.
....nå har NAS sørget for at mange måtte gå i Servisair, det er selskapet sitt det.
Originally posted by Tommy777
Dette kom ikke som noen overraskelse.
Det er ikke bare skuffende, det er på grensen til avskyelig. Her driver 2 butikker og konkurrerer mot hverandre, den ene butikken har lyst til å gi ut en premie til sine beste kunder. Dette er ulovlig ifølge norsk lov. Helt på trynet spør du meg.
Norwegian og deres aksjonærer har fått nok hjelp til å bygge opp en milliardbedrift av myndighetene. Om Norwegian ikke klarer å stå på egne ben nå, vil de aldri klare det.. Dessuten, Norwegian satser jo ikke på Norge. De driver så kapitalistisk som det går an å drive: De driter i distriktene og går kun etter ruter de vet gir profitt. Deres ekspansjon skjer jo stort sett mot utlandet.
Om ikke annet, bør det ihvertfall bli lov til å opptjene grunnpoeng for status som i Sverige.
For et kommunistland!!
Det er ikke bare skuffende, det er på grensen til avskyelig. Her driver 2 butikker og konkurrerer mot hverandre, den ene butikken har lyst til å gi ut en premie til sine beste kunder. Dette er ulovlig ifølge norsk lov. Helt på trynet spør du meg.
Norwegian og deres aksjonærer har fått nok hjelp til å bygge opp en milliardbedrift av myndighetene. Om Norwegian ikke klarer å stå på egne ben nå, vil de aldri klare det.. Dessuten, Norwegian satser jo ikke på Norge. De driver så kapitalistisk som det går an å drive: De driter i distriktene og går kun etter ruter de vet gir profitt. Deres ekspansjon skjer jo stort sett mot utlandet.
Om ikke annet, bør det ihvertfall bli lov til å opptjene grunnpoeng for status som i Sverige.
For et kommunistland!!
Originally posted by TOS
For et kommunistland!!
Jeg tror du misforstår litt, Tommy. Det som er ulovlig i Norge er misbruk av dominerende stilling. KT mener at bonusprogrammet bidrar til dette. Dette er også ulovlig i alle andre europeiske land (som er medlem av enten EØS eller EU). At man ikke har slikt forbud i andre land kan f.eks. komme av at konkurranseforholdene er forskjellige i forskjellige land. Jeg er lite i tvil om at f.eks. danske konkurransemyndigheter ville kommet frem til samme konklusjon om konkurranseforholdene i Danmark var like de vi har i Norge.
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.