TOS
ScanFlyer Mile High Club
Re: Skånvik på farten igjen
Jeg tror nok at du har rett i dette (men shipping og luftfart er ikke så veldig forskjellig i forhold til en del sentrale egenskaper). Min kommentar i forhold til overførbarheten var nok mer ment i forhold til de som synes å tro at en slik form for utflagging nå kommer til å skje i mange bransjer i Norge om man tillater den utviklingen som vi ser innen luftfart.
Det er dessverre slik at Kjos har bakgrunn fra shipping hvor det som begynner å skje i flybransjen allerede er godt etablert siden du nevner overførbarhet til andre bransjer.
Jeg er fullstendig klar over at luftfart og shipping er to forskjellige ting, men trenden angående bemanning er dessverre den samme innen luftfarten som det er i shipping, billigere arbeidskraft blir foretrukket.
Jeg tror nok at du har rett i dette (men shipping og luftfart er ikke så veldig forskjellig i forhold til en del sentrale egenskaper). Min kommentar i forhold til overførbarheten var nok mer ment i forhold til de som synes å tro at en slik form for utflagging nå kommer til å skje i mange bransjer i Norge om man tillater den utviklingen som vi ser innen luftfart.