Idag (29/12) passerar ARN 23 miljoner passagerare. Så för hela året bör det väl bli ca 23,1 miljoner resenärer eller +3 procent.
http://mobil.dn.se/sthlm/nytt-rekord-slas-pa-arlanda/
Grattis til Arlanda!
"Genom att passera 23 miljoner befäster Arlanda ställningen som Skandinaviens snabbast växande flygplats, säger flygplatsdirektör Kjell-Åke Westin i pressmeddelandet."
Årets vækst er 2-3 pct. i alle tre hovedstadslufthavne, mener jeg, så ARN er virkelig ude i marginalerne her. Det kræver vist et målfoto![]()
Det är PR i samma stil som att CPH måste påpeka att de minsann inte konkurrerar med ARN och OSL, utan med AMS, ZRH och BER men vi vet alla att det inte stämmer![]()
Paremetrene er vel altid elastiske. Hvor er LN-KGL's grafer, når de går imod OSL?
Paremetrene er vel altid elastiske. Hvor er LN-KGL's grafer, når de går imod OSL?
For OSL sin del, så vil det tilkomme ca 2 millioner pax når Ryanair legger over trafikken til Gardermoen fra Torp.
Du mener Rygge, regner jeg med...Ryanair har bare 10 ukentlige flighter på Torp iflg rutetabellen på torp.no ... det skulle bli sånn ca 80.000 pax i hver retning med brukbar loadfaktor.
Jeg refererede til de månedlige grafer og statistik, som LN-KGL berigerede os med, da OSL's vækst var større end CPH's, og de løbende forudsigelser om hvornår OSL overhalede CPH.Kunne du redgjøre for hvilke parametere du mener går imor OSL?
Det er også riktig. CPH sin styrke er også deres svakhet. Fordi de mangler innenrikstrafikk og selv er et lite land befolkningsmessig er de helt avhengig av å "stjele" trafikk fra andre steder, hub'er i Europa eller Skandinavia. De har lykkes så langt, men om vinden snur får de et stort problem. En internasjonal lovregulering om at all flytrafikk og transfer skal av miljøhensyn ta korteste vei kunne potensielt skapt store problemer for CPH. CPH er helt avhengig av å konkurrere med alle, men det er et usikkert byggverk.
Du mener Rygge, regner jeg med...Ryanair har bare 10 ukentlige flighter på Torp iflg rutetabellen på torp.no ... det skulle bli sånn ca 80.000 pax i hver retning med brukbar loadfaktor.
Er det en spekulation eller er der konkret snak om et nyt EU regulativ?
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.