Skandinaviske trafikktall februar

Cockpitview

ScanFlyer Gold
Arlanda først ute av de 3 store.
Totalt 1.678.615 pax som er en fremgang på +9%.
Innenriks opp med +7% og Utenriks opp med +9%
Antall bevegelser økte med +6%.

Den ekstra dagen i februar står for rett under halvparten av den totale passasjer veksten for Arlanda i februar med i overkant av 4%.
 
Last edited:
OSL ute med sine tall.
Totalt 1.830.665 pax som er en fremgang på +8,4%
Innenriks opp med 8,8% og Utenriks opp med +8%
Antall bevegelser var opp med +7,1%

Korrigert for skuddårsdagen ligger veksten på +4,1%
 
Her må det vel være en trykkfeil noe sted. Jeg greier ikke å se for meg en måte å få totalen til å vokse relativt mer enn både innenriks og utenriks.

Du har rett, ligger en feil i tallene som er jan-feb i stede for feb. Korrigert nå. Like fult så kan jo 9% stemme da ARN ikke rapporterer i desimaler.

http://www.swedavia.se/PageFiles/6089687/docs/mars_15/September2015/fpl_201602.pdf

http://www.swedavia.se/PageFiles/6089687/docs/mars_15/September2015/pax_201602.pdf
 
Cockpitview vi venter i spænding på din opsummering af udviklingen i februar på flypladserne (..man bliver i tvivl om sit sprog herinde. Er i tvivl om flyplads/flyveplads/whatever er et dansk ord :p )
 
Du besidder da humor hvis du mener det ironisk ;)

Tror tallene taler for sig selv, og nye langruter ser for alvor at være langt væk fra Norge og Osl. Væksten er jo klar svagere end i ARN og CPH.

Hold da op en tåbelig kommentar. Med den logik skulle CPH jo heller ikke kunne tiltrække nye IC ruter, eller nye ruter i det hele taget, da der er andre lufthavne i EU som vækster mere. :sarc

OSL har vækst hvilket er dejligt og positivt for skandinavisk luftfart. Vækst gør det kun endnu mere sandsynligt at der kommer nye IC ruter til OSL. Måske vælges ARN eller CPH som førstevalg for nogle operatører, men der er mange ting som spiller ind, og vækst (uanset vækstens størrelse i forhold til nærmeste lufthavne) er en af dem.

KHANSEN, jeg ved ikke hvorfor du har gjort det til et mål i sig selv at være anti-Oslo og komme med de her dommedagsprofetier som ingen hold har i virkeligheden.

Godt at se at alle 3 hovedstads lufthavne klare sig godt. :drink
 
Går ud fra du mener det ironisk ;)

jeg tror talene taler for sig selv :)

OSL vil ha en fremgang på tilsvarende eller mer enn CPH for mars måned.
Det har lite med påsken å gjøre som for OSL sin del heller vil slå ut negativt på mars tallene, all den tid påsken var i april i 2015.

Er du smart nok så burde du lett kunne forklare hvorfor......
 
Last edited:
Hold da op en tåbelig kommentar. Med den logik skulle CPH jo heller ikke kunne tiltrække nye IC ruter, eller nye ruter i det hele taget, da der er andre lufthavne i EU som vækster mere. :sarc

OSL har vækst hvilket er dejligt og positivt for skandinavisk luftfart. Vækst gør det kun endnu mere sandsynligt at der kommer nye IC ruter til OSL. Måske vælges ARN eller CPH som førstevalg for nogle operatører, men der er mange ting som spiller ind, og vækst (uanset vækstens størrelse i forhold til nærmeste lufthavne) er en af dem.

KHANSEN, jeg ved ikke hvorfor du har gjort det til et mål i sig selv at være anti-Oslo og komme med de her dommedagsprofetier som ingen hold har i virkeligheden.

Godt at se at alle 3 hovedstads lufthavne klare sig godt. :drink

Så er der mange andre tåbelige kommentarer hvis du ikke bryder dig om den.
Helt enig at det er positivt at alle tre klarer sig godt. Mange gange bliver diskussionen bare hvilken skandinavisk lufthavn som får næste rute. Ud fra pax tallene og væksten ligger to mere lunt i svinget end den tredje.
 
OSL vil ha en fremgang på tilsvarende eller mer enn CPH for mars måned.
Det har lite med påsken å gjøre som for OSL sin del heller vil slå ut negativt på mars tallene, all den tid påsken var i april i 2015.

Er du smart nok så burde su lett kunne forklare hvorfor......

Jojo den er jeg klar over. Men det ændrer jo ikke noget ved at samme gør sig gældende for ARN og CPH
 
Back
Top