Skal passere Lufthansa i 2009

Flott - det går også mange flere mennesker inn i en buss fra Oslo Sporveier enn i min Alfa Romeo uten at jeg sover dårligere av den grunn...
 
...bortsett fra at jeg lurer på om Oslo Sporveier er bedre enn Ryanair på det meste!
 
Helt fantastisk, spør du meg.
Sikkert rimelig spesielle denne FR gjengen; mange her inne viser en patriotisme mange fotballsupporterunioner ville vært misunnelige på, men å være store nok til å innrømme at FR er en knallsuksess bør alle klare.

Gratulerer!
 
Men hvorfor har fansen et behov for at alle skal like Ryanair??? Hadde jeg hatt samme innstilling skulle jeg selvfølgelig kjørt Toyota Corolla...
 
Det som forundrer meg mest av alt er hvor haarsaare en del vestfoldinger er i forbindlese med Ryanair og snakk om lattis patriotisme skal man lete lenge etter for ett produkt som RYANAIR. Kanskje paa tide aa ta inn over seg at Ryanair er ett FLYSELSKAP og at mange faktisk synes at butikken drives paa en forkastelig maate med en leder som har null respekt for noe som helst. Det er ogsaa en rekke folk som prinsipielt velger aa la vaere aa reise med Ryanair.

Det er nemlig lov aa vaere uenige og det er lov aa kritisere Ryanair.

MOL skal imidlertidig slite med aa matche LH i baade omsetning, fortjeneste og ikke minst kvalitet og hensyn til passasjerer.

Her er tallene for 2008

Ryanair:
Omsetning: 2,7 milliarder Euro
Netto fortjeneste: 390 millioner Euro

Lufthansa gruppen:
Omsetning: 24,9 milliarder Euro
Netto fortjeneste: 1,35 milliarder Euro

Det eneste Ryanair kan vinne paa er antall folk som er villige til aa selge raev og sjel for aa komme seg rundt for en billig penge.
 
Last edited:
Ingen tvil om at Luthansa også er et selskap som gjør stor suksess. Ingen har vel sagt noe annet.
 
Blir nok større enn LH i antall pax, har allerede passert BA med stor margin.

Driftsikkerhet er viktig, tror sporveien er bedre på det enn Alfa Romeo. Vet ikke helt hva jeg hadde valgt der gitt.
 
Det som forundrer meg mest av alt er hvor haarsaare en del vestfoldinger er i forbindlese med Ryanair og snakk om lattis patriotisme skal man lete lenge etter for ett produkt som RYANAIR. Kanskje paa tide aa ta inn over seg at Ryanair er ett FLYSELSKAP og at mange faktisk synes at butikken drives paa en forkastelig maate med en leder som har null respekt for noe som helst. Det er ogsaa en rekke folk som prinsipielt velger aa la vaere aa reise med Ryanair.

Det er nemlig lov aa vaere uenige og det er lov aa kritisere Ryanair.

MOL skal imidlertidig slite med aa matche LH i baade omsetning, fortjeneste og ikke minst kvalitet og hensyn til passasjerer.

Her er tallene for 2008

Ryanair:
Omsetning: 2,7 milliarder Euro
Netto fortjeneste: 390 millioner Euro

Lufthansa gruppen:
Omsetning: 24,9 milliarder Euro
Netto fortjeneste: 1,35 milliarder Euro

Det eneste Ryanair kan vinne paa er antall folk som er villige til aa selge raev og sjel for aa komme seg rundt for en billig penge.
Intressant här är väl att notera skillnaden i vinstmarginal. Lufthansa har 9 gånger större omsättning men bara drygt 3 gånger större vinst...
Nej, jag håller med om att man inte måste tycka om FR. Var och en avgår själv om man vill flyga med dem.
Kan bara säga som tidigare att mina erfarenheter som privatperson är positiva både vad gäller pris (inte oväntat) men också vad gäller service, speciellt för handikappade. Jag har haft det betydligt enklare och lättare att resa med min dotter med Ryanair än med Spanair...
Sedan är service mer än hanteringen av handikappade, men just där tycks Ryanair ofta få rykte om sig att vara dåliga...
 
Intressant här är väl att notera skillnaden i vinstmarginal. Lufthansa har 9 gånger större omsättning men bara drygt 3 gånger större vinst...
Nej, jag håller med om att man inte måste tycka om FR. Var och en avgår själv om man vill flyga med dem.
Kan bara säga som tidigare att mina erfarenheter som privatperson är positiva både vad gäller pris (inte oväntat) men också vad gäller service, speciellt för handikappade. Jag har haft det betydligt enklare och lättare att resa med min dotter med Ryanair än med Spanair...
Sedan är service mer än hanteringen av handikappade, men just där tycks Ryanair ofta få rykte om sig att vara dåliga...

Ryanair er helt sikkert kurrant nok for de som reiser med dem -- helt til ting går galt..
 
Jeg har reist med Ryanair EN gang i mitt liv, og det var helt greit. Hadde sikkert brukt de ofte dersom de hadde avganger fra OSL, men å reise til/fra Torp blir for kjipt.
Jeg har igrunnen ikke inntrykk av av ting går galt så ofte med Ryanair. Såvidt jeg vet har de en utmerket punklighetsstatistikk og få kanselleringer, så jeg ser ingen grunn til å la være å bruke de av den grunn.
 
Jeg har igrunnen ikke inntrykk av av ting går galt så ofte med Ryanair. Såvidt jeg vet har de en utmerket punklighetsstatistikk og få kanselleringer, så jeg ser ingen grunn til å la være å bruke de av den grunn.

Statistisk sett har du sikkert rett i det du skriver, men den dagen det faktisk går skeis så er du basically screwed.
 
de skal bli større enn Lufthansa på hva da? 201 destinasjoner på de fleste kontinenter? fullservice på alle plan?

keiserens nye klær liksom
 
Back
Top