Skal komme meg fra LAX til SEA: Hvordan?

Martin

Moderator
Medlem
I forbindelse med Scanairs julebord i Seattle i Januar, skal jeg bevege meg fra LAX til SEA, onsdag den 19. Januar. Lurer nå litt på hvordan, og lurte på om noen hadde noen innspill.

Har sett på følgende alternativer:
  • Direkte LAX-SEA - kjedelig
  • LAX-SFO-SEA, f.eks. med Virgin America. Et selskap jeg har lyst til å prøve, men har vært på SFO før.
  • LAX-PHX-SEA med US. Ny flyplass, nytt selskap.
  • LAX-DEN-SEA med Frontier eller United. Nytt selskap, ny flyplass. Mulighet for å fly A318 med Frontier.
  • LAX-SLC-SEA med DL. Nytt selskap, ny flyplass, ny stat!

VX har forøvrig en pris i F på ca. 2000, noe jeg har litt lyst til å skeie ut med, men samtidig har jeg også lyst til å krysse av enda en flyplass på lista (som sagt, har vært på SFO før). Direkte er utelukket, men jeg føler det holder med en stopp, både fordi at flere landinger øker risken for at bagasjen blir borte, samt tidsmessig. De fleste tidene jeg har sjekket, tilsier avreise fra LAX i 9-10-tiden, gir en grei connection, og jeg kommer fram til SEA til en fornuftig tid.

Så om noen har noen som helst innspill, til hvilket selskap som er "best", hvilken flyplass det er "best" å tilbringe alt fra to til fire timer på, så tar jeg gjerne i mot. I PHX og DEN, har jeg også vurdert muligheten for en 6-timers connection, og en kjapp tur downtown, for å krysse av en ny HRC ^_^.

Ellers, hva selskaper angår, er CO det eneste amerikanske selskapet jeg harflydd før, så alt annet "funker" sånn sett.

Eller skal man kanskje overnatte et sted på vegen? :cool:

Som sagt: Innspill mottas.
 
LAX-LAS-SEA ? Aner ikke hvilke selskap.. Men har du vært i LAS ?? Morsomt sted, kort vei downtown. HRC .. Litt for PHX også...:rolleyes:

Edit: Overnatte LAS ?? Midt i uka hotel i LAS er nesten gratis ...
 
Last edited:
Du flyr ....

- Southwest til Scanair-hub ABQ ... avgang LAX 0835 ankomst ABQ 1320 med flybytte i LAS. Kun 89 plus tax. Eventuelt litt tidligere (0715 via Oakland ank 1240) - samme pris, litt bedre tid mellom flyene.

-ABQ til SEA via SLC med Delta - avgang 1430 ank 1755 - $143 på orbitz. Eventuelt Frontier via DEN - men da er du sent i Seattle (2304). Samme pris.
 
Du flyr ....

- Southwest til Scanair-hub ABQ ... avgang LAX 0835 ankomst ABQ 1320 med flybytte i LAS. Kun 89 plus tax. Eventuelt litt tidligere (0715 via Oakland ank 1240) - samme pris, litt bedre tid mellom flyene.

-ABQ til SEA via SLC med Delta - avgang 1430 ank 1755 - $143 på orbitz. Eventuelt Frontier via DEN - men da er du sent i Seattle (2304). Samme pris.

1 time og 20 minutter mellom to separete bookinger.. Litt skeptisk, men..

Men det var jo en genial routing!
 
Hva med LAX-SJC-SEA med American Eagle og Alaska Airlines? Eventuelt LAX-SFO-SEA med AA og Alaska? Begge koster $362 i First hos AA.com, og med AA flightnummer burde det jo gi noen poeng på Executive Club saldoen.
 
Last edited:
Fascinert over at du ser det romantiske med innenriksflygninger i USA :)

Nyt det så lenge det varer :D
 
Hva med LAX-SJC-SEA med American Eagle og Alaska Airlines? Eventuelt LAX-SFO-SEA med AA og Alaska? Begge koster $362 i First hos AA.com, og med AA flightnummer burde det jo gi noen poeng på Executive Club saldoen.

Har tenkt den tanken også. Problemet er at jeg tror at aa.com ikke er glad i norske kort. I hvertfall får jeg ikke valgt "Norway" som country på Billing Adress.
 
Fly direkte. Hvis du ankommer LAX fra Europa samme dag vil du kanskje/ sannsynligvis være sjeleglad for å kun ha en flight foran deg før endelig bestemmelsessted.
Ev. dra over til Boeing Field, fly til Friday Harbour for en tur i Richard Drury´s åpne dobbeltdekker, hvis han fremdeles er i den bransjen.
 
Fly direkte. Hvis du ankommer LAX fra Europa samme dag vil du kanskje/ sannsynligvis være sjeleglad for å kun ha en flight foran deg før endelig bestemmelsessted.

Ankommer LAX en tirsdag, og skal fly videre på onsdagen ;)
 
Ouch .. kanskje litt drøyt med fire flighter da ... Ville nok vurdert alternativet med stort sete på VX da, gitt ...
 
ev. opp til SFO allerede på tirsdagen, ta et døgn der, og reise kun med håndbaggasje; vanligvis drar vi med oss alt for mye unødvendig stæsj :)
Skjønt noe kommer med underveis : endte opp med Fender Jazzmaster sist gang i LA; tung, dyr og fantastisk bra ! :)
 
Har tenkt den tanken også. Problemet er at jeg tror at aa.com ikke er glad i norske kort. I hvertfall får jeg ikke valgt "Norway" som country på Billing Adress.

Velg US og legg eks. inn adressen på hotellet i SEA, har funket for meg de gangene jeg har benyttet dem.
 
ev. opp til SFO allerede på tirsdagen, ta et døgn der

Med avreise fra OSL 07:40 på tirsdagen (med avreise fra heimen en gang før 5 eller noe), og ankomst LAX 18:20 (04:20 onsdag morgen, norsk tid), er planene mine for den dagen å komme meg ned på Radisson LAX, og legge meg ;)

Fire flighter dagen etter, bør vel gå? Eller?

Ellers så jeg litt på MOW sitt forslag, men å evt. dele det opp over to dager. Og da til DEN istedenfor ABQ, og muligens Frontier direkte opp til SEA på torsdagen.

Så var det med at hensikten med at jeg i det hele tatt reiser over så tidlig som på tirsdagen, var å ta en ekstra dag i SEA, og kikke litt på selve byen, siden det stort sett har gått i julebordsaktiviteter på tidligere turer. Men så var det lysten til å besøke en ny by, osv.

Også har du selvsagt AA, og med en F-billett blir det selvsagt litt poeng på BA-kontoen.. Får 190 TP for hele turen OSL-LAX t/r. LAX-SFO gir 60 TP. Da har jeg 250, og er altfor godt på veg til å fornye sølvkortet :rolleyes:
Dessverre ingen TP hos AS, selv om det er AA-codshare. Får dog miles. Loungetilgang har jeg jo også hos AA, så lenge kortet fortsatt er sølvfarget i januar.
 
Loungetilgang har jeg jo også hos AA, så lenge kortet fortsatt er sølvfarget i januar.

De Admirals Loungene jeg har vært innom har vært bortkastet, så ikke velg AA pga dem. Ikke stort statistisk utvalg jeg har, men har funnet det bedre å sitte i ro ved en stille gate enn i en overfylt lounge der man stort sett kun får gratis vann eller kaffe og folk nyter medbragt fastfood.
 
Back
Top