Jeg fløy en god del på den strekningen da jeg var i militæret. Aller siste gang jeg fløy DC 9-41 var en morgenavgang BGO-SVG. Husker jeg ikke var klar over at frokosten ble delt ut ved inngangsdøren, slik at C/A spurte om det var noen som hadde glemt å ta frokost ved ombordstigning, og dermed fikk jeg frokost også.
Det er jammen ikke mye en rekker på slike turer, spesielt hvis man har sørlig vind slik at en tar av fra RW 17 på BGO og lander på RW18 i SVG. Da snakker vi 20min i lufta.
Husker jeg langt foretrakk WF på turer hjem, for da fikk vi i hvertfall en brus, og slapp å sitte sild i tønne bak forhenget på Braathens Back. SAS hadde bare en morgenavgang hvis jeg ikke husker feil.
I tillegg til det som nevnes av andre transportmidler... Buss og Flaggruten, så er nye gassferjer med raskere overfart satt inn på Arsvågen - Mortavika og
Halhjem - Sandvikvåg slik at en biltur fra Bergen til Stavanger kan skje på ca 4 timer.
Og enda snakker noen om å lage høyhastighetsbane mellom Bergen og Stavanger:exclamati
Det er jammen ikke mye en rekker på slike turer, spesielt hvis man har sørlig vind slik at en tar av fra RW 17 på BGO og lander på RW18 i SVG. Da snakker vi 20min i lufta.
Husker jeg langt foretrakk WF på turer hjem, for da fikk vi i hvertfall en brus, og slapp å sitte sild i tønne bak forhenget på Braathens Back. SAS hadde bare en morgenavgang hvis jeg ikke husker feil.
I tillegg til det som nevnes av andre transportmidler... Buss og Flaggruten, så er nye gassferjer med raskere overfart satt inn på Arsvågen - Mortavika og
Halhjem - Sandvikvåg slik at en biltur fra Bergen til Stavanger kan skje på ca 4 timer.
Og enda snakker noen om å lage høyhastighetsbane mellom Bergen og Stavanger:exclamati