• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

"Skadet" Air India B777-300 på EWR?

raider66

ScanFlyer Rusty
Medlem
"Skadet" Air India B777-300 på EWR?

På EWR i går så jeg en Air India B777-300 med demontert haleparti. Den stod bortgjemt i United's område øst for terminal C. Den stod godt der med motorenes luftinntak pakket inn med plast/presenning. Kan ikke huske at AI har hatt noe uhell med 777 på EWR. Er det noen som kan supplere med info her?

Espen
 
Re: "Skadet" Air India B777-300 på EWR?

Nei, det er ikke den. VT-ALT er tilbake i trafikk.
 
Last edited:
Re: "Skadet" Air India B777-300 på EWR?

Ifølge FR24 har VT-ALS stått der siden nyttårsaften. Kjapt søk på diverse sider ga meg derimot ingen informasjon om hvorfor.
 
Re: "Skadet" Air India B777-300 på EWR?

Den ble truffet av en catering bil på nyttårsaften.
Flyet kom/skulle til Mumbai! :-)
 
Re: "Skadet" Air India B777-300 på EWR?

VT-ALT ble truffet i 2014, og er nå tilbake i trafikk. Den som står der nå er VT-ALS er lider av samme skjebne. :)
Utrolig, men sant.
 
Re: "Skadet" Air India B777-300 på EWR?

Hvorfor må man demontere halen om flyet blir påkjørt?
 
Re: "Skadet" Air India B777-300 på EWR?

Hvorfor må man demontere halen om flyet blir påkjørt?

Nærliggende å tro at halen er påkjørt :p

Hvis ikke kan det vel tenkes at deler er lånt bort hvis det uansett tar så lang tid å fikse en påkjørsel.
 
Re: "Skadet" Air India B777-300 på EWR?

Hvorfor må man demontere halen om flyet blir påkjørt?

Det samme ble gjort på Ethiopian maskinen på LHR som brant, selv om ikke halen var skadet. Så er nok en teknisk eller logisk forklaring
 
Back
Top