• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

SK907/908

Concorde

BA Concorde Sep 1998
Det er med glede jeg ser at SK907/908 er tilbake etter 7 år og minnene strømmer på.

Jeg har hatt mange runder med denne fra Fornebu og Gardermoen og har mye å fortelle om disse turene.

En av de var at jeg flyttet til Manhattan etter at jeg møtte en vakker kvinne på Concorde fra LHR og fikk jobb på Wall Street i slutten av 90-tallet.
Da var SAS til Oslo en naturlig ting for en med hjemlengsel og det tok bare en time fra leiligheten på Lex Ave til EWR og videre inn i den gigantiske maskinen som skulle ta oss rett hjem til Norges hovedstad.

Etter en øl eller to i baren bar der inn i SAS-maskinen som med sin særegne lukt og alltid vennlige betjening skulle føre meg fra det trygge NYC tilbake til det enda tryggere Oslo.

Det jeg husker godt var de herlige TV'ene i taket på eco og personlige skjermer til business, men uansett klasse var lyden på hodetelefonene rett og slett crappy.

Maten derimot slo mesteparten av konkurrentene. Rundstykkene sier sitt og det gjør de enda, men enda mer imponerende er den lille klypen til å feste servietten med. Jeg har en full boks med de idag.

Det gikk 6-7 timer hver gang med den samme ruten via Grønland, Island, over Skotland og inn i Norge via Bergen så dumpet det litt inn Hallingdalen og det siste lille sprellet over Nesøya og Kalvøya før jeg var hjemme. Når jeg så lille Oust på 300 fot visste jeg at en frokost kun min mor kunne lage var klar.

Det å fly SAS IC er en følelse som ikke kan beskives, men oppleves. Det å boarde en SAS maskin hvor enn man er i verden, gir meg en hjemmefølelse med en gang uansett om jeg kommer til CPH, ARN eller OSL.

Takk SAS for at dere henter tilbake mine minner og jeg håper mange kan dele sine minner slik som jeg har gjort i dag.
 
Last edited:
Back
Top