• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

SK1461 2/3 - Diverted eller via KRS?

Someone

Moderator
Medlem
Ser morgenens fakir flight OSL-CPH gikk via KRS. FR24 har den som divertet til KRS, men fortsatt videre til CPH. Så var dette en planlagt stopp for å plukke opp passasjerer der?
 
Dette er bare et lite fly. Vanligvis flys denne avgangen OSL-CPH med en A320.
Men i dag CRJ9 = Mitsubishi CRJ-900LR (EI-FPU).
Og flyet har reist videre fra CPH så da kan det ikke være noe teknisk med flyet.
Kan det være en teknisk feil hos FR24?
 
Dette er reelt. SK 7417 KRS-LPA måtte også via CPH i dag, sikkert fordi de ikke kunne bruke bane 21. Så kan det være at de måtte innom med ekstra crew til syden flyet?
 
Jeg ser at Jettime som skulle gå direkte til fra KRS til LPA var nedom i BLL på veien.
 
men det forklarer ikke hvorfor OSL -CPH måtte ned på Kjevik

Kan ha vært vektbegrensninger eller mangel på 1stk crew på SAS sin charterflight til LPA,
så måtte CRJn ta de med ned til CPH for å fylle fuel (kutte på vekten ved avgang fra KRS) eller ta på et nytt crew, tipper jeg.
 
Back
Top