SK1423 23JUN2018 forsinket

Fly med oss

ScanFlyer Gold
Ja, så ble starten på årets sommerferie ødelagt. SK1423 fra Stockholm til Kastrup (kast-opp) var forsinket, noe som gjorde at jeg ikke rakk SK983 videre til Narita. Litt overrasket, da vi landet omtrent ved SK983s oppsatte avgangstid, og ved lignende forsinkelser tidligere har de holdt flyet. Så nå blir det én natt på hotell i et land jeg har et anstrengt forhold til. Nuvel.

Etter en del styr ble jeg booket om til SK983 i morgen. Jeg er EBD og har (betalt, ikke poeng) billett i Plus. Ikke snakk om å bli sendt i Business via andre veier til mål. Ble tilbudt Air France i Economy, men takket nei til dette.

Noen som kan se årsaken til forsinkelsen? 600 euro hadde smakt godt akkurat nå...

Last edited:
Hvorfor i all verden blir man tilbudt å fly med AF, men ikke i samme klasse man har betalt for??? Kan det være at det ikke var plasser?

Hvorfor i all verden blir man tilbudt å fly med AF, men ikke i samme klasse man har betalt for??? Kan det være at det ikke var plasser?

Tja, de var helt uforberedt når jeg som førstemann dukket opp. På et tidspunkt var det fire ansatte i skranken hvor jeg ble betjent, og det var snakk om å sende noen i C med Emirates, og noen med SK via PVG. På hotellet kom jeg i snakk med ei som ble booket om via Milano, aner ikke hvilket selskap hun skulle videre med. Kan tyde på mye fulle fly østover, eller at bolaget har blitt ennå mer restriktive.

Fikk akkurat vite at jeg får 600 euro i erstatning, så da spiller det ikke så stor rolle hva forsinkelsen skyldtes.

Back