SK Nightstop/Hviletid

Leste gjennom tråden. Vet ikke om Europa har et navn på disse korte netter, men i USA kalles de standups. Blir mest brukt i regionals, men sikkert andre og som bruker de.
Som navner sier, så er du på duty hele tiden, du har ikke offisiell «rest». Mange liker de, det er 2 dager jobbet, med veldig få timer borte.
Ikke noe for de av oss som liker og sove på natta.

Leste gjennom tråden. Vet ikke om Europa har et navn på disse korte netter, men i USA kalles de standups. Blir mest brukt i regionals, men sikkert andre og som bruker de.
Som navner sier, så er du på duty hele tiden, du har ikke offisiell «rest». Mange liker de, det er 2 dager jobbet, med veldig få timer borte.

Jeg gjorde de en stund i SkyWest. Meget bra lønn i forhold til arbeidstid. Sov som regel 5-6 timer, så 2-3 timer etter jeg kom hjem. Som regel korte flights. Av større selskap vet jeg kun AA som gjør det. Kabinansatte gjør det i Delta, men ikke piloter.

Split Duty heter det her borte. Vi har stadig vekk noen hos oss. Fine turer det. Som du sier, to dager unnagjort i løpet av en natt. 😊

Ikke fullt så kult når man kjører daghvile, sånn som WF. Opp før fuglene fiser, fly til utpå formiddagen, hotellrom fra 10-16, og så fly til litt utpå kvelden.

Back