• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

SK kutter på TRD-ARN

Re: SK kutter på TRD-ARN

TRD-ARN er da såvisst ingen anbudsrute .... :lol:

Men du må da skjønne det, at det er vi her på forumet som vet best hvor dere skal fly. Så dere har bare med å fly TRD-ARN når vi sier det ;)
 
Re: SK kutter på TRD-ARN

Kan ikke WF da fly kun formiddags- og ettermiddagsturer TRD-ARN og blåse i morgenavganger hvis ingen bruker den? Ligger det inne en klausul om at man må ha 3 daglige rundturer?

Da må jo WF finne annen produksjon til det flyet i tillegg. Ikke enkelt dette og det er vel det totale regnestykket som teller. Som LN-MOW skrev, mange har prøvd uten å lykkes.
 
Re: SK kutter på TRD-ARN

Men du må da skjønne det, at det er vi her på forumet som vet best hvor dere skal fly. Så dere har bare med å fly TRD-ARN når vi sier det ;)



Å, er det sånn det fungerer ... ikke rart bransjen går til hel**** da ..... :lol:
 
Re: SK kutter på TRD-ARN

Da ruta ble lagt ned sa WF opp leieavtalen på to Q300-maskiner (de kuttet også på andre ruter) - artikkelen på boarding.no.

SK startet jo i sin tid med Q400 på TRD-ARN, men etter hendelsene på flytypen i SAS-farger måtte de inn med for stort materiale. Med materialet SK har tilgjengelig på ARN ser jeg ingen stor framtid for ruta jeg heller.

TRD-ARN flys av norske maskiner nå så vist jeg vet. I begynnelsen var det svenskene som produserte, med bl.a. MD80. Nå er turen flere ganger flydd med 737-500, og den er vel "norsk". Men, heller ikke den norske delen av SAS har maskiner som er egnet for denne ruta. En Crj900 hadde kanskje gjort seg.

Problemet med å fly tidlig (0600) er jo at da konkurrerer man med både AMS og CPH, og de to sistnevnte har stort sett bedre muligheter for turer videre ut i verden.
En annen ting jeg hørte fra SAS var at turene ut fra TRD via ARN ikke var lagt inn som "korridorer" i reservasjonssystemet, og disse alternativene kom ofte ikke op når man søkte på f.eks. TRD-ATH, da kom bare via OSL og CPH opp, selv om via ARN ofte var like greie alternativer.
 
Back
Top