• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

SK: Business Flex?

SpotOn

ScanFlyer Silver
Surfer litt på SK's hjemmesider for å booke årets julegave til meg selv og ser da at SK lister alternativene "Business Flex" og "Business Full Flexible". Ved å klikke på bekrivelsen av billettalternativene ser jeg at det ikke finnes noe "Business Flex", men derimot "Business Fixed" (noe jeg egentlig var kjent med fra før). Er det en typo fra SK's side eller er det noe på gang med enda flere businessklasse kategorier? Dette gjelder en IC-reise.
 
Har og kommet over dette, tolket det som at de innfører flex (mulighet til forandring mot betaling) i steden for fixed for å være mere konkuransedyktig.. (?)
 
Har og kommet over dette, tolket det som at de innfører flex (mulighet til forandring mot betaling) i steden for fixed for å være mere konkuransedyktig.. (?)

Sjekket de detaljerte vilkårene nå og det ser ut til at endring og kansellering er mulig ja - mot en betaling (i dette tilfellet 600+ EUR avgift for å endre en Business Flex billett til SIN). Endring må skje før avreise ser det ut til.
 
SAS har forbedret tilbudet på interkontinentale ruter ved å gjøre Economy Extra Fixed og Business Class Fixed om til Flex. Det er de samme prisene som før, men man kan nå endre billettene mot et gebyr.
 
Positivt at det nu er muligt at ændre mod gebyr, men hvorfor i alverden er SAS så dårlige til at formidle dette budskab. Faldt selv over dette for et stykke tid siden og måtte også konstatere, at der ikke var nogen forklaring på sas.dk omkring denne billetklasse. Selv med ret stort flykendskab tog det meget lang tid at finde ud af hvilke vilkår der gjaldt - hvordan i alverden kan man så tro at folk uden interesse og kendskab til branchen kan finde ud af det.

Kunne være fristet til at sige "typisk SAS" - hvor den ene hånd ikke ved hvad den anden laver...

Her må man vist oppe sig mht. kommunikationen...
 
Back
Top