SK biz eller TG biz til SIN?

Restricted Z er vel flex - menn ikke full flex?

Kort summert: Z er helt umulig å booke om eller refundere og du må være borte natt til søndag, J/D/C er like fleksible og kan refunderes og endres, med økende grad av tilgjengelige seter.

Den lange forklaringen:

Z-Klasse:
Code:
ADVANCE_RESERVATIONS_TICKETING : CONFIRMED RESERVATIONS ARE REQUIRED FOR ALL SECTORS.
  WHEN RESERVATIONS ARE MADE AT LEAST 7 DAYS BEFORE
  DEPARTURE, TICKETING MUST BE COMPLETED WITHIN 7 DAYS
  AFTER RESERVATIONS ARE MADE.
  OR - CONFIRMED RESERVATIONS FOR ALL SECTORS ARE
  REQUIRED AT LEAST 1 DAY BEFORE DEPARTURE.
  TICKETING MUST BE COMPLETED WITHIN 24 HOURS AFTER
  RESERVATIONS ARE MADE OR AT LEAST 1 DAY BEFORE
  DEPARTURE WHICHEVER IS EARLIER.

MINIMUM_STAY : TRAVEL FROM LAST STOPOVER IN AREA 3 MUST COMMENCE NO
  EARLIER THAN 1201AM ON THE FIRST SUN AFTER DEPARTURE
  FROM FARE ORIGIN.

J/D/C-klasse:
Code:
ADVANCE_RESERVATIONS_TICKETING : NO ADVANCE RESERVATIONS/TICKETING REQUIREMENTS APPLY.

MINIMUM_STAY : NO MINIMUM STAY REQUIREMENTS APPLY.

MAXIMUM_STAY : NO MAXIMUM STAY REQUIREMENTS APPLY.

STOPOVERS : UNLIMITED FREE STOPOVERS PERMITTED ON THE PRICING
  UNIT.

TRANSFERS : UNLIMITED TRANSFERS PERMITTED ON THE PRICING UNIT.
  FARE BREAK AND EMBEDDED SURFACE SECTORS NOT PERMITTED
  ON THE FARE COMPONENT.
  NOTE - TEXT BELOW NOT VALIDATED FOR AUTOPRICING.
  TRANSFERS ARE PERMITTED ALONG PUBLISHED ROUTINGS
  ONLY.

-A

Presis sånn:

Carrier From To Fare Cur Fare Basis/TD
--------- ------ ---- -------- ---- -------- --- -- -------------
SK OSL SIN 14900 NOK ZNOBIZ
SK OSL SIN 19700 NOK JNOBIZ
SK OSL SIN 25700 NOK DNOBIZ
SK OSL SIN 31700 NOK CNOBIZ
[/CODE]

-A

Oi, det var bra priser. Jeg betaler typisk 20-23K for Z til USA og Shanghai. Mulig det blir noe rimeligere til Shanghai etter at SAS åpner sin rute dit.

Følger man de vurderingene du har gjort i trip reports og andre innlegg, er det vel naturlig for deg å velge Thai?

Underlig at det er billigere å booke SAS til BKK og videre til SIN (med TG) enn det er å bare booke til BKK!!

Men jeg har vel inntrykk av at det er vanskelig å finne ledig i Z til SIN?

BF:cool2

Oi, det var bra priser. Jeg betaler typisk 20-23K for Z til USA og Shanghai. Mulig det blir noe rimeligere til Shanghai etter at SAS åpner sin rute dit.

Ikke glem at det kommer "Taxes, Fees & Charges" på toppen av dette på ca 3100,-

Da booket jeg billett og det var ingen Z billetter igjen :( så da ble det economy extra full flexible.

Da har jeg forstått hva som gir business på Thai leggen og det er at eco extra billetten er full flexible. På flexible så var det rad 31 og bakover som var valget på Thai.

Hva syntes dere 15.000 t/r på eco extra OSL-SIN er vel ikke ille på så kort varsel? Hvordan er eco extra på SAS langdistanse?

Blir det lounge på BKK og i SIN når man har business på Thai flightene?

Det blir i alle fall 22.800 poeng.

På travellink finner jeg reisen i biz hele veien med TG på samme datoer til 19872,-

Da booket jeg billett og det var ingen Z billetter igjen :( så da ble det economy extra full flexible.

Da har jeg forstått hva som gir business på Thai leggen og det er at eco extra billetten er full flexible. På flexible så var det rad 31 og bakover som var valget på Thai.

Hva syntes dere 15.000 t/r på eco extra OSL-SIN er vel ikke ille på så kort varsel? Hvordan er eco extra på SAS langdistanse?

Blir det lounge på BKK og i SIN når man har business på Thai flightene?

Det blir i alle fall 22.800 poeng.

Rad 31 på Thai er turistklasse. Biz begynner på rad 11. Så her er det noe muffens hvis du tror turen videre er i biz. Det med videre reise i biz på TG gjelder vel kun hvis du har flydd deres Premium Economy fra ARN eller CPH inn til BKK, ikke hvis du flyr SAS.

Ellers synes jeg det var en drøy pris for eco extra. Hadde nok heller gått for den prisen på 19. Iallefall hvis du tenker å prøve å oppgrader med Optiontown, for da kommer totalprisen ut på det samme uansett.

God tur!

BF:fly

X
Rad 31 på Thai er turistklasse. Biz begynner på rad 11. Så her er det noe muffens hvis du tror turen videre er i biz. Det med videre reise i biz på TG gjelder vel kun hvis du har flydd deres Premium Economy fra ARN eller CPH inn til BKK, ikke hvis du flyr SAS.

Ellers synes jeg det var en drøy pris for eco extra. Hadde nok heller gått for den prisen på 19. Iallefall hvis du tenker å prøve å oppgrader med Optiontown, for da kommer totalprisen ut på det samme uansett.

God tur!

BF:fly

Takker, ser ut som det blir TG. Rad 31 var ved eco extra flex, ikke eco extra full flex.

Er det noen som kan se om det er mange på biz på de flightene?

Det med videre reise i biz på TG gjelder vel kun hvis du har flydd deres Premium Economy fra ARN eller CPH inn til BKK, ikke hvis du flyr SAS.

Tror du tar feil der.. FlightDeck har vel bla benyttet seg av dette?

"SAS - THAI AIRWAYS
SAS (Economy Extra) Y and S-class fares passengers are entitled to be upgraded on Thai Airways on below code share sectors booked on SK marketing flights between:
BKK-SIN, BKK-KUL, BKK-HKG and BKK-SYD
All passengers booked on SAS Y and S-class fares are entitled to be upgraded to Thai Airways Business Class on above mentioned city pairs.
Must be booked on SK marketing flight number only".

http://www.flyertalk.com/forum/sas-eurobonus/774033-sas-economy-extra-c-class-tg.html

Hipp hipp.... Da ble SK avbestilt og TG bestilt..

OSL-BKK-SIN-BKK-OSL i biz for 19.800 laken er ikke ille.
(fikk også vindusplasser som ikke var ledig på SK)

Gleder meg som en unge - eneste at drøye to uker er i min verden nesten for kort periode til å nyte reisefeberen.

Litt jobb og litt chinese newyear :spin

Selv om jeg er glad i å reise med SAS IC høres reiseruten din fornuftig ut.
Er ganske behagelig å komme direkte til Oslo på hjemturen.
Poengmessig tjener du vel ikke mye mere, 10800 pr. leg OSL-BKK, i tillegg kommer BKK-SIN t/r, men komfortmessig er jo biz på langreisen en stor fordel.

Hipp hipp.... Da ble SK avbestilt og TG bestilt..

OSL-BKK-SIN-BKK-OSL i biz for 19.800 laken er ikke ille.
(fikk også vindusplasser som ikke var ledig på SK)

Gleder meg som en unge - eneste at drøye to uker er i min verden nesten for kort periode til å nyte reisefeberen.

Litt jobb og litt chinese newyear :spin

Loungetips i SIN på returen: Ta "skytrain" fra T1 (hvor Thai RoyalSilk Lounge ligger) og over til T3 hvor du gjør et forsøk på å komme inn i SilverKris Lounge. Den har mer av alt. (NB: I følge ulike oversikter på nettet skal du ikke komme inn der med TG C-klasse, men det gikk helt greit for meg.)

I dag er det en måned siden jeg kom hjem og har faktisk fremdeles ikke fått alle poengene og oppgradert status.

EB nummeret var registrert og jeg sveipet kortet.

Etter masse tull frem og tilbake med SAS og SAS EB, oversending av billetter osv så nekter de å sette meg opp til EBG (mangler 190 poeng og de har bevis på at ytterligere ca 12.000 er registrert og "fortjent")

Jeg sitter og skal booke en god del jobbturer i Europa i april og gidder ikke tenke speiselt på SAS (som jeg også fortalte når jeg spurte om fortgang)

A - Fordi jeg kune tenkt meg å bruke fordeler med setevalg osv.
B - Fordi (og det er sikkert meg det er noe galt med) men SAS og EB irriterer meg i alle ledd. Det skal være vanskelig på alt fra kommunikasjon til hvordan du hele tiden føler "deg i veien".

Last edited:
Loungetips i SIN på returen: Ta "skytrain" fra T1 (hvor Thai RoyalSilk Lounge ligger) og over til T3 hvor du gjør et forsøk på å komme inn i SilverKris Lounge. Den har mer av alt. (NB: I følge ulike oversikter på nettet skal du ikke komme inn der med TG C-klasse, men det gikk helt greit for meg.)

SQ sin lounge ble for et år eller to siden satt på listen over offisielle *A-lounger, da er den tilgjengelig for alle med biz-billett, men den er ikke (så langt jeg vet) på listen over lounger tilgjengelig for *G-holdere.

-A

Back