SK 910 - 30.07.10 - Hvilken flytype?

Det at det er så mange kan også skyldes andre forhold, eks. pax som er reroutet eller har blitt forsinket inn til andre avganger (stått over fra gårsdagen/skulle vært med CO/skulle vært med fra ARN osv).



Tok ORD-ARN en gang for et par år siden - iflg. stasjonssjefen der var det ikke unormalt med over 20 no-show. Vi var den dagen overbooket med 28 pax og tok av med tre ledige seter uten at noen var kastet av.

Specielt på IC med meget stor feed ind til f.eks. ORD, så er det helt normalt at der er en del som er forsinkede m.v. ind til ORD. Derfor er der disse også overbooket med flere pax end på Europa-flyvninger. I langt de fleste tilfælde bliver der plads til alle pax, men det er klart når der indsættes et mindre fly, så kan det give problemer.

Det skulle dog ikke undre mig at det antal der bliver off-loadet/re-routed passer meget godt med differencen mellem 333 og 343 og at alle/de fleste ville være kommet med hvis flytypen ikke var skiftet.
 
SAS regner med rundt 4 % no-show, som er gjennomsnittet.

Opplevde også selv at LH i fjor sommer overbokket mange av sine avganger til SFO/LAX med 20-40 pax, men jeg så aldri noen som måtte stå igjen.

40 pax ikke så mye sammenlignet med Thai, som var overbokket med 180+ før i sommer (OSL-BKK).

Heldigvis kom de med 747 istedenfor 340...;)
 
Enden på visen var at det var en A340-300. Endte derfor opp i C-kabinen i stedet for Y+.

Når det gjelder overbookingen, ble minst 10 pax rerouted via FRA med LH og CO, men mulig det var flere. Kompensasjonsvoucherne satt i hvert fall løst :)
 
Back
Top