SK 910 - 30.07.10 - Hvilken flytype?

ILS2

ScanFlyer Gold
Flyr EWR-CPH i morgen. Da jeg foretok online check-in, hadde jeg fått 14A tildelt automatisk, men uten å kunne se resten av kabinen (ingen mulighet for å endre). Det stod imidlertid at "denne delen av flyet har 28 seter", noe som vel skulle bety en A340-300? Det er vel den som har ekstra Business-kabin? Trodde disse som regel kun gikk til/fra Asia, men Business-kabinen har vært utsolgt i lange tider, i følge Expertflyer, så mulig de har satt inn større materiell?

Noen som ev. kan bekrefte hvilken flytype jeg kan forvente? Større Business-kabin gir større sjanse for op-up ;)
 
14A err eco extra, både på 330 og 340. Og 330 har 28 seter i extra, så er det du skal fly
 
I følge SeatGuru har 330 35 seter i Extra, mens 340 har 28. Nå er det ikke alltid at SeatGuru har full oversikt, men det er derfor jeg lurer. At rad 14 er Eco Extra på begge flytyper, er jeg klar over.

Sakset fra setevalg:
Sete reservasjon

Din flygning

SK910

Flytype : A343

Totalt antall seter i denne delen av flyet : 28

EWR - CPH
Passasjer Sete
XX XXXXX XXXXXXXXX 14A - Vindu
 
For å fjerne enhver tvil - det er 340 LN-RKF som skal gå SK910 fredag. Og ja - det skulle egentlig vært en 330.
 
Da var jeg på EWR. SK910 er visst overbooket med så mange som 40(!) pax idag. Tipper Euro-en sitter løst når det nærmer seg avgangstid :)
 
Så vidt jeg husker, er det en A330....Der er visse tekniske problemer med A340 flåden..
Hilsen
Ole
 
Man kan også bruke "Er flyet i rute" funksjon til Widerøe der de flyr på samme sted som SAS flyr til/fra.

http://wideroe.no/modules/module_12...9&A=CPH&language=NO&time=tomorrow&airlines=SK

Går an å finne reg på alle flyplasser SAS flyr fra og til, du bytter bare f.eks OSL med BKK i URL-adressen, og vips, så får du opp alle ankomster og avganger SAS har der. ;)

http://wideroe.no/modules/module_12...9&A=BKK&language=NO&time=tomorrow&airlines=SK

wideroe.no/modules/module_123/proxy.asp?D=2&C=650&I=4389&A-BKK&language=NO&time=tomorrow&airlines=SK


Widerøe flyr jo ikke til BKK...:colgate:

Dere må bruke den URL'en jeg la til her, går ikke med f.eks http://wideroe.no/flyirute/bangkok ..
 
Last edited:
Da var jeg på EWR. SK910 er visst overbooket med så mange som 40(!) pax idag. Tipper Euro-en sitter løst når det nærmer seg avgangstid :)

Ser ut som det er gått ut en del allerede. Dette var ikke pent ... Glad jeg ikke er SM på den kjerra der, gitt ...
 
Det står svart på hvitt at de har byttet fra en A333 vs A343 så der har du vips 20 seter mindre..
 
Vet det, men når man overbooker en 737-800 med 8-10 er det ikke avskrekkende at en A340 er overbooket med "20".. ;)
 
Vet det, men når man overbooker en 737-800 med 8-10 er det ikke avskrekkende at en A340 er overbooket med "20".. ;)

Enig i det, men konsekvensene er vel litt større for langdistanseflyvninger med begrenset frekvens. Dessuten er vel oppmøteprosenten bedre på langdistanseflyvninger, uten at jeg vet det sikkert.
 
Enig i det, men konsekvensene er vel litt større for langdistanseflyvninger med begrenset frekvens. Dessuten er vel oppmøteprosenten bedre på langdistanseflyvninger, uten at jeg vet det sikkert.

Det finnes meget godt statistikkgrunnlag for dette med planlagt overbooking, som "alle" flyselskap bedriver. Ved at revenue managers gjør dette, bidras det til at flyene stort sett fylles bedre opp og økonomien per avgang som er full blir bedre. Men, noen ganger få ganger slår ikke de statistiske prognoser til, og hvis man i tillegg får inn en flymaskin med faerre seter, så blir det noen utfordringer for de som har handling på flyplassen på denne avgangen.
 
Det at det er så mange kan også skyldes andre forhold, eks. pax som er reroutet eller har blitt forsinket inn til andre avganger (stått over fra gårsdagen/skulle vært med CO/skulle vært med fra ARN osv).

Enig i det, men konsekvensene er vel litt større for langdistanseflyvninger med begrenset frekvens. Dessuten er vel oppmøteprosenten bedre på langdistanseflyvninger, uten at jeg vet det sikkert.

Tok ORD-ARN en gang for et par år siden - iflg. stasjonssjefen der var det ikke unormalt med over 20 no-show. Vi var den dagen overbooket med 28 pax og tok av med tre ledige seter uten at noen var kastet av.
 
Back
Top