SK 737 (LED-CPH) - 20 dec 2012, hvorfor kansellert?

Til trådstarter, om jeg husker det på mandag kan jeg se hva jeg finner ut av.

Last edited by a moderator:
Det gør jeg gerne..
Kort fortalt....
Vi bruger i SAS bogstavskoder som indikerer grunden til aflysning eller forsinkelse.
Hos SAS betragter vi fly, som ruller senest 3 minutter efter den publicerede tidtabel, som
værende til tiden...
Hvis fly ruller senere end dette tidspunkt skal vi indikere en forsinkelses kode.
I tilfældet SK736/SK737 er grunden TD som betyder Teknik...altså en aflysning af tekniske årsager...Jeg har aldrig undersøgt om det er muligt at Google disse koder...
Hos SAS bruger vi bogstavs kombinationer, men der er andre selskaber som bruger tal kombinationer.
Hilsen Ole

736/737 CLD TD
RGDS OLE

Takk for svar Ole!

Om jeg forstår deg rett, så er det altså TD som er nøkkelen her. Technical Delay?

CLD er fortsatt like uforklarlig for meg, men RGDS OLE tolkes som en erstatning for ditt sedvanlige "Hilsen Ole".

Takk for svar Ole!

Om jeg forstår deg rett, så er det altså TD som er nøkkelen her. Technical Delay?

CLD er fortsatt like uforklarlig for meg, men RGDS OLE tolkes som en erstatning for ditt sedvanlige "Hilsen Ole".
Ja du har helt ret :p:p

Hilsen Ole

Hvis du bruker Widerøes nettsider, og søker på fly som er i rute, vil det ved forsinkelser/kanselleringer stå en kode til høyre, som du da kan trykke på for å få forklaringen.

Mer eller mindre. De fleste selskaper justerer litt etter egne behov. Til glede for de som utvikler FIDS-systemer... LOL

Back