Sjokkert over SGS/SAS

Skrev VG noengang om denne saken? Har du evt. en link? Eller brukte du bare dine venner i VG til å ringe for å true med en sak de uansett ikke ville ha skrevet om?

Saken kom aldri i avisen, da selskapet, sa at de hadde gjort en feil og utbetalte pengene til meg, men VG hadde kopi av alle brev den gangen, så de kunne skrive om det, men selskapet ønsket ikke at saken skulle komme frem i media, men VG ville skrive om den, var meg som sa til dem at de ikke skulle skrive når jeg fikk mine penge, jeg fikk det jeg ville ha, og så er det ikke mitt problem mer, om de gjør sånt igjen overfor andre :)

MVH Torben

I dag fikk jeg et lite sjokk over uvitenheten blandt enkelte SGS på OSL...
Min mor fikk litt sjokk over svaret, men betalte og bestemte seg for å kontakt SAS kundesenter når hun var tilbake på jobb mandag for å se hva de har å svare.. Er svaret det samme, kommer hun til å gå ut i media med dette...

Stryk karakter til SGS/SAS for denne, får bare håpe at SAS kundesenter har et bedre svar på mandag så SAS slipper mer negativ omtale i media

Sjansene er vel at det allerede har havnet i media siden det er bragt opp her. Det er synd at enkeltpersoner kan bringe negativt søkelys over et selskap, men så er det dette med opplæring - eller rettere sagt manglende opplæring.

Som jeg skrev i første innlegget vil selvsagt SAS få sjansen til å ordne opp i dette før media blir kontaktet.. Blindeforbundet er en seriøs interesse organisasjon som ikke løper til media uten grunn...

Og om jeg hvilket handlingselskap jeg jobber for har i denne saken ingen betydning for jeg ville hatt samme reaksjon uansett.. Det var ikke meg som ble utsatt for noe som helst i denne saken.. Men ville bringe dette opp så flest mulig blir klar over at feil kan skje, og at vi som både passasjerer og "profesjonelle" bør, og må sette oss inn i gjeldene regler..

men VG ville skrive om den, var meg som sa til dem at de ikke skulle skrive når jeg fikk mine penge, jeg fikk det jeg ville ha, og så er det ikke mitt problem mer, om de gjør sånt igjen overfor andre :)

MVH Torben

Så det hele koker ned til at du har brukt VG som innkassoselskap?

Og VG har altså latt deg bestemme hva de skal skrive om og hva de ikke skal skrive om. Det trodde jeg det var redaktøren som gjorde.

Vidar

Det som forundrer meg med denne saken, var at ingen andre av de ansatte reagerte. Hun gikk til kundeservice, og saken burde bli løst der. Alle skjønner jo at hun ikke skal betale for en rullator. Det er hundrevis av regler man skal kunne, men denne er bare SÅ elementær, og sunn fornuft sier jo også at man ikke skal betale.
Var det ingen i nabo-skrankene som fikk med saeg hva som skjedde?

Uansett: dette ordner nok SAS opp i. Og jeg synes du skal vente på deres svar før du går til media. La de få sjansen før du begyner med trussler.

Så det hele koker ned til at du har brukt VG som innkassoselskap?

Og VG har altså latt deg bestemme hva de skal skrive om og hva de ikke skal skrive om. Det trodde jeg det var redaktøren som gjorde.

Vidar

Ja rigtig at det er redaktøren som bestemmer, men ikke når det kommer til privat økonomi saker, en sak som denne hvor de velger at betale meg, har jeg rett til at si om de skal fortsette saken eller ikke, om du mener at jeg har brukt dem som Inkasso selskap, så er det helt ok, skal være ærlig, hva folk mener om metoden og sånt bryr meg ikke, jeg fikk mine penge, og det var alt det handlet om for meg, hadde det vært privat gjeld hadde jeg bestilt noen andre til at kreve inn pengene.

Det som forundrer meg med denne saken, var at ingen andre av de ansatte reagerte. Hun gikk til kundeservice, og saken burde bli løst der. Alle skjønner jo at hun ikke skal betale for en rullator. Det er hundrevis av regler man skal kunne, men denne er bare SÅ elementær, og sunn fornuft sier jo også at man ikke skal betale.
Var det ingen i nabo-skrankene som fikk med saeg hva som skjedde?

Vet ikke om du bare har formulert deg litt feil her, men du vet at kundeservice ikke er en egen skranke på flyplassen som man bare kan gå til med en gang hvis man har opplevd noe man ikke er fornøyd med?

Kundeservice har vel kontorer på Fornebu, er kun bemannet i kontortid mandag til fredag og svarer på tilbakemeldinger fra passasjerer som har vært ute og reist.

Noen som både trådstarter og moren i hvertfall har fått med seg:
men betalte og bestemte seg for å kontakt SAS kundesenter når hun var tilbake på jobb mandag for å se hva de har å svare..

For øvrig sies det at det er en svartid på 8-9 uker på henvendelser til kundeservice, bare så at dere er advart:cry:

Hva med aa benytte et av de nye media - Facebook er ypperlig for aa faa loest denne saken fort og greit - SAS FB team har en utmerket kombinasjon av kontakter paa innsiden og vilje loese ting fort.

Vet ikke om du bare har formulert deg litt feil her, men du vet at kundeservice ikke er en egen skranke på flyplassen som man bare kan gå til med en gang hvis man har opplevd noe man ikke er fornøyd med?

Kundeservice har vel kontorer på Fornebu, er kun bemannet i kontortid mandag til fredag og svarer på tilbakemeldinger fra passasjerer som har vært ute og reist.

Jo, jeg har visst formulert meg feil.
Han sa han gikk til SAS Service senter i avgangshallen, og det var det jeg mente. At ingen tok affære da var underlig, synes jeg.

Fikk litt sjokk når jeg hørte dette, og var innom OSL for å hilse på min mor, så jeg tok turen bort til SAS service senter i avgangshallen.. Men der var svaret bare at jeg måtte ta kontakt med den rette instansen, for dette hadde ikke de noe med å gjøre.....

Poenget med å gå til media forsvinner ofte for folk når man gjentatte ganger har sett passasjerer som føler seg urettferdig behandlet av et selskap. Det er lett å tenke at dersom jeg ikke får det som jeg vil og i utgangspunktet har rett på, så er enkleste vei å ringe VG.

Etter min mening er det ikke nødvendig å koble inn media med én gang. Dersom kontakten med kundeservice (og/eller andre instanser) i SAS ikke hadde ført frem, og selskapet hadde nektet refusjon til tross for at gjeldende regelverk er brutt, hadde saken vært en annen. Poenget mitt er at man burde bruke de direktekanalene man som person har inn til et selskap før man lager baluba. Husk at medieoppslag har en ganske stor effekt - og hvis du tenker deg om to ganger handler ikke dette egentlig om å sverte SAS mest mulig, men å slippe å betale for noe du i utgangspunktet ikke skal betale for.

I dag er det en rekke kanaler å kontakte SAS gjennom. Post, mail, chat (+ Eva, hehe), telefon og sosiale medier gjør det lettere for kundene å kommunisere med selskapet, samtidig som det blir lettere for selskapet å rette opp i/klargjøre enkeltsaker. Media spiller en viktig rolle, men det er ikke nødvendig å bråke med mindre SAS opptrer urimelig i flere instanser eller at episoden gjentar seg over tid. Først da vil det være av allmenn interesse.

Jobber du for SGS har du dummet deg ut og vært illiojal. Jobber du for en av konkurrente har du bare vært dum og alle vil betvile dine motiver.

Slik jeg leser originalinnlegget er det ikke han selv som vurderer å gå til media, men hans mor. Jeg kan ikke helt se at han er illojal. Snarere tvert imot. Jeg leser ham som om at han ikke ønsker at SAS skal få negativ omtale, da det er unødvendig.

Vidar

Jeg leser ham som om at han ikke ønsker at SAS skal få negativ omtale, da det er unødvendig.

Vidar

Øh.... men det er jo akkurat det som skjer når han skriver innlegget. :rolleyes:
Selsvfølgelig så skal man ikke betale for hjelpemidler og selvfølgelig skal alle ansatte vite det. Selvfølgelig skal de få tilbakebetalt penge og selvfølgelig burde noen har ryddet opp allerede på OSL.
Men å true med media fordi man har betalt 170 kroner for mye for ett eller annet? Det er vel stort sett bare luftfarten og jernbanen som får slik oppmerksomhet.

Jeg regnert med at saken allerede er løst....

Vel.. før en blåser slikt utover alle proposjoner, send en mail med vedlegg av kvitteringen ho fikk for betalingen, referansenummeret på bestillingen og en saklig redgjørelse for hendelsen til

CR@SAS.NO

Det er ikke noe veldig å grine over ,men det er klart at en evt feil skal rettes opp..

Og ett lite tips.. spar deg for trusler.. i mine øyne er det å fremme trusler på en slik måte du gjør her å oppføre seg som en bortsjemt drittunge, noe du bør holde deg for god til.

Her har det skjedd en feil - selvsagt skulle hun ikke betale for rullatoren. På vegne av selskapet er det bare å beklage at dette har skjedd, Send inn kvitteringen for det du betalte til SAS Customer Relations, 0080 Oslo så får du pengene igjen. Vi jobber nå behind-the-scenes for å finne ut hvem som gjorde check-in slik at vi kan få lært opp vedkommende og kollegene på OSL til det som gjelder. Elling - det beste er å kontakte oss direkte, enten på chat, på telefon, på Facebook eller på www.flysas.com/feedback så løser det aller meste seg.

Her har det skjedd en feil - selvsagt skulle hun ikke betale for rullatoren. På vegne av selskapet er det bare å beklage at dette har skjedd, Send inn kvitteringen for det du betalte til SAS Customer Relations, 0080 Oslo så får du pengene igjen. Vi jobber nå behind-the-scenes for å finne ut hvem som gjorde check-in slik at vi kan få lært opp vedkommende og kollegene på OSL til det som gjelder. Elling - det beste er å kontakte oss direkte, enten på chat, på telefon, på Facebook eller på www.flysas.com/feedback så løser det aller meste seg.

Takk for tilbakemeldingen.. Setter pris på dette.. Skal viderformidle beskjeden.. Dette viser for meg at SAS er det selskapet jeg alltid har trodd det har vært.. Et bra flyselskap som vil ordne opp for seg.. Poenget mitt med hele inlegget var å få frem måten vi ble møtt på når vi henvendte oss til de ansatte på OSL.. Men alle selskaper har sine "råtne epler".. Jeg vet at min mor fremdeles kommer til å bruke SAS i fremtiden på sine firma reiser.. Har selv flydd med SAS en rekke ganger, og er strålende fornøyd med det produktet de leverer...

Og lad os så konkludere at dette er et rigtig godt eksempel på god kundeservice, hvis man kan få en kunde der i udgangspunktet er utilfreds til at afslutte med at skrive:

Har selv flydd med SAS en rekke ganger, og er strålende fornøyd med det produktet de leverer

Der kan ske fejl alle steder og i alle selskaber - noget der sker dagligt. Den store forskel er dog om CR/selskabet forstår at fixe tingene bagefter - noget mange CR-afd. kan lære noget af :up:

Jeg forstår dog stadig ikke hvorfor "sagen" forsøges løst her på forum når det er muligt at henvende sig direkte til SAS på f.eks. Facebook - noget der sikkert kunne have fået sagen løst endnu hurtigere.

Jeg forstår dog stadig ikke hvorfor "sagen" forsøges løst her på forum når det er muligt at henvende sig direkte til SAS på f.eks. Facebook - noget der sikkert kunne have fået sagen løst endnu hurtigere.

My five cents, de av oss som frekventerer dette forumet er over gjennomsnittet interessert i hva som snurrer rundt omkring luftfarten. Selv om TS gikk ut noe høyt i starten, løste jo saken seg og dette forumet er jo ikke akkurat VG. Aller her inne er vel klar over at det ikke bare er fredager i flybransjen, men endel mandager også. Og da er det jo lov å lufte litt frustrasjon, strengt tatt bedre å ta det her en på "veggen" til FB?! :-D

Om jeg hadde gått på noe slikt, hadde jeg heller blåst ut litt damp her, fremfor VG og egentlig FB for den del.. Her er jo muligheten for å få svar og en pekepinn på hvor man skal henvende seg ekstremt høy, som vi ser av CK sine innlegg.

Bra jobba av CK!

Back