Sjøflysesongen i gang??

• Thread starter Thread starter CK
  • Start date Start date
Re: Sjøflysesongen i gang??

Enig med du, SSL. Det MÅ være stjernemotor på en Bæver! :up:

Ellers er det jo etpar ledige tøfler nå som BIE skal på amfibieflottører...

:smokin :D

Å, det er nå uendelig mye bedre med en Turbo-Beaver enn ingen Beaver! (Og det sier jeg ikke bare fordi jeg har lyst til å tigge en ride med heldiggrisen DHC2T!) :hi2

Er enig i at stjernemotor har litt mer sjarm enn turbin, men personlig synes jeg ikke at turbin-beaver er så værst. Er hakket tøffere med turbin. Opp og ned til flight level 130 tar 15 minutter med fullastet fly og 10 hoppere.

Replying to Topic 'Sjøflysesongen i gang??'

Neida, sjøflysesongen er ennå 4 mnd unna, men siden denne tråden har så mye om LN-BIE: En vennlig sjel har tatt bilder av den i Tyskland i sommer.

Ser ikke ut til at den har fått hjultøfler ennå. Kanskje bare et rykte pga at det er mest amfibier der nede. Får håpe den kommer på besøk til gamlelandet.

:spin:

Replying to Topic 'Sjøflysesongen i gang??'

Skal si de bildene der varmet på en kald dag som i dag!!!:)

Blir litt lattermild når jeg ser BIE ligge fortøyd blandt alle småbåtene i en småbåthavn...
( -"Dere kan ha så fine og dyre "dampstrykjern" dere vil..., JEG har Beaver jeg!!" ):D

Sitter her i lunchen på nattskiftet og kan nesten ikke vente på at fredagen skal komme...
Hadde en svært hyggelig telefon i går kveld som fortalte at LN-KCA skulle på Kristiansund-visitt, og at det således vanket en tur på tøfler!!
Skal langt fra skryte på meg noe som helst, og innrømmer villig vekk at dette vil bli min aller første tur om bord i et sjøfly, noe jeg har ventet på i 43 år!!:colgate:
("Ai, ai, hva den mannen har gått glipp av!" , sier dere vel..., og det kan jeg godt skjønne...^_^ )
Blir vel noen bilder å legge inn også utpå kvelden da skulle jeg tro...

Forbered deg på å bli "frelst" - og velkommen blant oss sjøflyfanatikere! Det er ingen kur når man først har fått basillen...

Har vært på tur med KCA, jeg også - takket være Evelyn og Gunnestad Sr/Jr! Nydelig fly!

http://www.seabee.info

Det er ingen kur når man først har fått basillen...

Den basillen har jeg hatt på besøk i mange, mange år. Helt ufattelig at det går an å være så bitt uten noengang å ha satt sin fot på en flottør. Blir vel en helt spesiell følelse den dagen man gjør akkurat det da kanskje...?:colgate:

Hei SSL!

Ser fra dine tidligere postinger, og fra airpics at du ALLEREDE for lenge siden er bitt av sjøfly-basillen!!! Sorry, jeg burde jo ha lagt merke til det... Leit at det ikke er blitt en sjøflytur før i dag, men bedre sent enn aldri...! GOD TUR! Har vært Seabee-fanatiker siden jeg var ung gutt, men fikk ikke meg en tur i Seabee før i 1999, etter ca. 20 års venting... Ble jo bare ENDA MER hekta!!! Over et år siden jeg sist 'fløy' sjøfly; LN-SAU.

For de som venter på evt. bilder fra begivenheten i dag, så ble det av div. årsaker ikke noen KCA-tur nå. Vi satser på søndag.....^_^
(Hva er vel et par dager til eller fra....:-p )

Oops - kameraten som MÅTTE til Kristiansund vurderte været som så usikkert at han stakk med rutefly i morges.

Hadde ikke tenkt på den muligheten, og ble rimelig lang i maska ved ankomst Kilen utpå dagen - der lå KCA fortsatt.

DNMI mener jo at det skal bli rimelig bra søndag, så da vil jeg tro det går. Lettere også pga at returen blir senere på dagen slik at morgengrugget har klarnet opp.

KANSKJE slenger jeg meg med som copilot. Får se når dagen opprinner.

En som er sååå huket på sjøfly, må jo avhjelpes snarest mulig. Hehe, du blir sikkert bare verre etterpå, men vil jeg kalle en sunn tilstand.

:D

En som er sååå huket på sjøfly, må jo avhjelpes snarest mulig. Hehe, du blir sikkert bare verre etterpå, men vil jeg kalle en sunn tilstand.

"Den som venter på noe godt, venter ikke forjeves" vettu.....

By the way; sitter og leter etter alle de bildene som ble tatt da en gjeng forumister samlet seg til hyggelig treff i en eller annen restaurant/café ved Sjøflyhavna i fjor.
Har ikke sjans til å finne dem. Kan noen fortelle hvor jeg skal lete...?:)

Og så ble søndagen ødelagt av været. Var for gruggete på østlandet.

Han som valgte rutefly var nok ikke så dum. Må man et sted, så er ikke VFR tingen...

Det var et "nice try" uansett. :(

Originally posted by quarrtsiluni

Og så ble søndagen ødelagt av været. Var for gruggete på østlandet.

Han som valgte rutefly var nok ikke så dum. Må man et sted, så er ikke VFR tingen...

Det var et "nice try" uansett. :(

Hehe...., ja det skal være sikkert! Her på Nordmøre har vi hatt flatt hav, cavok, sol, over 20°C, en ørliten nesten umerkbar bris og milevis sikt.....

No hard feelings! Det kommer dager etter denne....:D

... flatt hav, cavok, sol, over 20°C, en ørliten nesten umerkbar bris og milevis sikt.....

Steike, hadde jeg vært ung skulle jeg tatt et tøffeldyr rundt kysten BARE FOR DET!!! :lol:

Verre å forsere disse hersens fjella med skyer nedpå, da... :old

Burde kanskje startet en egen tråd, men jeg lar det stå til i en eksisterende; husker jeg feil eller kan noen bekrefte om det en gang på 80-tallet stod en SIAI-Marchetti FN.333 Riviera på Værnes? Og om så var, hva skjedde med den?:)

Hehe, du har lest Seabee-siden grundig. Veldig mye snadder der.

Stemmer at det var en Riviera på Værnes, faktisk fra midten av 70-tallet (sjekk Hagby-boka). Tror jeg så i et av årets Flynytt(?) at den var "avskiltet".

:p

Originally posted by ANX

Hehe, du har lest Seabee-siden grundig. Veldig mye snadder der.

Stemmer at det var en Riviera på Værnes, faktisk fra midten av 70-tallet (sjekk Hagby-boka). Tror jeg så i et av årets Flynytt(?) at den var "avskiltet".

:p

Oi, oi, oi...., og så jeg som kjøpte "bibelen" fra Hagby i fjor da gitt.... Kunne ha sjekket selv....:rolleyes:
Ja, ja..., sett det på "skape-liv-og-røre-på-forumet"-kontoen...:colgate: ^_^

Back