Sjøflyhavna kro åpner i mai

Re: Sjøflyhavna kro åpner i mai

Da er en middag og en lunsj inntatt og for å leke litt restaurant-tester:

Beliggenheten er jo og har alltid vært en terningkast: 6
Oppussingen: 6
Ølutvalget (Frydenlund på fat, og viktigst Leffe øl) terningkast: 4+
Maten: 2-3
Servicen: 2-3

Stedet er jo langt bedre enn det var for noen år tilbake under forfallet, men jeg får ikke helt til Egon konseptet med bestilling osv. i bardisken, spesielt når de kjører Bølgen og Moi priser på kro mat.

Mulig jeg begynner å bli gammel, men syntes også et en pils du må inn og hente ikke er en 66 kroners pils, i alle fall når det er såpass "landlig til"

Den blir nok besøkt en god del mer i løpet av sommeren, men da på grunn av settingen - ikke maten osv. Det syntes jeg er litt trist når det er så lite som skal til for å bli et knall sted. hadde dette stedet ligget i feks. Statene eller Frankrike så hadde maten vært prima og servicen på topp (NB! Med det prisnivået i forhold til standarden)

For øvrig gled et par Harriere på et hangarskip forbi (se dårlig bilde), det var jo et pluss og gledet jo denne maritime banden :)

Attachments

• IMAGE_204.jpg
    IMAGE_204.jpg
    71.4 KB · Views: 412
Last edited:

Da er nye Sjøflyhavna kro besøkt.

Som flittig "bruker" på slutten av ENFBs åpningstid, husker jeg stedet som passe slitent, men et virkelig trivelig sted å drikke pils.

Så gleden var veeeeldig stor når vi kom dit. (noe kronglete å finne riktig "sti" fram.) Det har jo blitt utrolig fint og ikke minst trivelig der. Ikke noe å si på betjeningen. Og maten var bra den. Det gav virkelig mersmak, og vi kommer til å komme igjen oftere.

Bare den gode følelsen ved å igjen være der, og ikke minst et par C206 fortøyd utenfor gjør at jeg gir terningkast 6!

Anbefales! :-)

Var der med familien og spiste lunch på lørdag. Veldig god mat, og ikke så verst service. Alt i alt terningkast 5 fra min side.

Som flittig "bruker" på slutten av ENFBs åpningstid, husker jeg stedet som passe slitent, men et virkelig trivelig sted å drikke pils./QUOTE]

Siden jeg er født og oppvokst i relativ nærhet har sjøflyhavna vært det vært en veldig viktig plass for venner og kollegaer å møtes. Sjøflyhavna var 1 million ganger bedre før når Fornebu var hovedflyplass, selv om det ikke var store utvalget av mat slik det er nå. I tillegg er terrassen åpnet igjen til glede for alle.
Det er gøy at Sjøflyhavna er åpen på nytt og jeg håper at de en gang får hengt opp flyfotoet i hjørnet og får opp en soft-is maskin der.

Jag tror nog att vi är ca 20 st som tyvärr inte helt är eniga :rolleyes: Men ett trevligt ställe, DET är det.

Det er godt mulig at det er nettopp antallet som vipper dem av pinnen hver gang. En gang CK og jeg var der til lunsj gikk det rimelig greit. :)

Litt OT, men eiendommen Sjøflyhavna ligger på et nå solgt til en gruppe blant annet bestående av Orkla og Rimi-Hagen

http://www.hegnar.no/eiendom/article393672.ece

Scandinavian Property (SPDE) har solgt eiendommene Widerøeveien 5 og Sjøflyhavna Kro på Fornebu til Inceptum 86 AS, et selskap eid av av Macama AS, Stein Erik Hagens Canica AS og Orkla Eiendom AS med 1/3-del hver.

Widerøeveien 5 er forøvrig det gamle simulator-/kontor-/fraktbygget til Braathen på Gamle Fornebu. Bilia og Fornebubanken er blant dagens brukere.

blir det noen markering av noe slag førstkommende onsdag 7. oktober på FBU?

Ikke så vidt jeg vet. Det har egentlig aldri vært noen etterspørsel etter markeringer av nedleggelsesdagen, og "jubileet" i fjor var en heller flau affære som vi kan snakke mer om f.eks. over en øl på Sjøflyhavna. Men det blir ikke i morgen kveld (den syvende) hvis ikke noen føler seg kallet til å ta initiativ.

Mvh Kristian

Får vel se om det blir noe den 8 (åttende). På torsdag førstkommende er det innflyttings- og navnefest i nybygget utenfor gamle-terminalen (de fire høybyggene med netting på og støvsugermunnstykket mellom). Da får en se hva Stig Herbern og Tormod Hermansen har stelt i stand, og hvor mye de kommer til å rekke tunge til noen andre i bransjen som har sitt lille hus på tangentene rett bortenfor. 19:30 er stort sett festlighetene over, så kanskje blir det til at en tar inn titt innom kroa før en tar seg hjem (til Rolfstangveien) ;)

"Støvsugermunnstykket", hehe. Synes faktisk det er det mest interessante av volumene, selv om den utenpåliggende bærekonstruksjonen på hp-byggene er tøff.

Hvor kommer Herbern inn i bildet? Akk, navn fra min første tid i Telenor...

Hvor kommer Herbern inn i bildet? Akk, navn fra min første tid i Telenor...

Han er vel administrerende direktør (eller er det styreleder?) i Bredbåndsalliansen, som samler alle selskapene sine på Fornebu, og skal ha innflyttingsfest denne uka.

Bredbåndsalliansen, Ventelo, Broadnet og BaneTele blir samlokalisert i de forannevnte bygg. Det aner meg at de også går sammen en større enhet med et felles navn og at dette skjer kl. 17 ute mellom nybygget og gammelbygget. Jeg skal i hvert fall stille i pent antrekk på seansen og skal representere en av deres mest utfordende kunde ;)

Jeg har faktisk spist lunsj på Sjøflyhavna kro i dag, men det var ikke f.o.fr. pga datoen.

Møtte en barndomsvenn fra Oksenøya og så gikk vi litt og mirmret og koste oss etterpå.

Forøvrig så er jeg enig med Falcon, det er ikke noen grunn til å fortsette å markere 7.otkober så sterkt. Det finnes snart ikke spor av flyplass igjen der ute, og de er er ser heller slitne of forfalne ut.

Nei markeringen i år, den var 1.juni, den! :)

var det ingen som markerte dagen på park 25?

fbu4.jpg

Back