Re: Sjøflyging i Canada
Hei igjen!
Tusen takk for mange hyggelige kommentarer - fint at dere likte dem!
Veldig flott Håvard - drømmen er å buzze rundt med kamera der oppe i slikt vær!
Jepp, det var et eventyr å være der... en helt annen type "spotting"
Har selv vaert i Whistler, men da var det hvitt der .....
Vi vurderte å dra på slalomferie til Whistler, men ryktene sa at det var enormt lange heiskøer i alpinanleggene... vet du noe mer om dette?
Stilige bilder. Og fjellene rundt Whistler er jo helt fantastiske!
Det skal være sikkert! Sikkert spennende å være bushflyger i de områdene
Nyydelige bilder ... inspirerer til en liten hoest tur til Whistler....
Vi var i Whistler 3 i dager på vår tur fra Vancouver til Banff og tilbake igjen. Det var egentlig nok tid, men hvis du skal tilbringe lenger tid (opp mot 1 uke) bør du nok være turinteressert. Alpintanlegget er åpent om sommeren, men det anbefaler jeg ikke. På toppen av heisen er det kun stein og grus, så hvis du vil ha den virkelige naturopplevelsen blir det å ta beina fatt og gå en skikkelig tur! ^_^ Det er massevis av turveier overalt og stiene som fører opp til de store fjelltoppene er av god kvalitet.
Whistler er ellers en strålende by på kveldstid! Masse liv i gatene, og stemningen er på topp. Prisene kan være relativt stive i forhold til andre steder, men dette varierer selvfølgelig mye fra butikk til butikk. Uterestauranter er det mye av, men det kan være lurt å være tidlig ute...
Det var litt om Whistler

Vi kjørte fra Seattle/Vancouver til Banff på den nordlige motorveien, og tilbake til Seattle/Vancouver på den sørlige motorveien. Så hvis du ønsker noen tips så er det bare å sende en PM!
Kvaliteten skal du iallefall ikke unnskylde, og hadde det ikke vært for den der hersens spisse snuten, hadde det vært perfekt!!:colgate:
Jeg synes flyet er fint, men Whistler Air har to fly... så et utvalg til en hver smak!
Her har vi det andre flyet... C-FEGE:
Begge to ved basen:
Vi stoppet også ved Kamloops flyplass. Jeg fikk forklart av sjefen at dette var hovedsentralen for brannslokkingsflyene (eller hva det heter...

) i British Columbia. De har ellers mange baser rundt om i BC, men det er her de har kontrollen over dem.
Etter en prat med sjefen fikk jeg komme inn i fly nr. 76. Et ganske artig fly egentlig - inngangen er i taket. Man går opp ved hjelp av en stige på høyre side, og klatrer ned. Her er fire fly samlet:
Det var det - ha en hyggelig kveld alle sammen ^_^