• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Sjekk inn og velg sete

Robin882

ScanFlyer Gold
Når jeg sjekker inn for tiden hos SAS (på nett) så får jeg velge fritt fra alle setene ombord i flyet. Dette gjelder innenriks. Hva er grunnen til det? Er det ikke slik at plassene forran i kabinen er forbeholdt business-reisende?

Når jeg sjekker inn for tiden hos SAS (på nett) så får jeg velge fritt fra alle setene ombord i flyet. Dette gjelder innenriks. Hva er grunnen til det? Er det ikke slik at plassene forran i kabinen er forbeholdt business-reisende?

Med nytt datasystem forsvant den fordelen. :cry:

Nytt datasystem, Dag Viking? Har du flere opplysninger her? Dette må jo nødvendigvis være gode nyheter :)

Ok, trodde det hadde kommet noen nye løsninger i backend utover Amadeus. Det er jo stadige feil, men dette har kanskje mer med SAS' frontend å gjøre.

Gammelt nytt. SAS fikk nytt datasystem tidligere i år, som hadde den ulempen at den usynlige gardinen på innenlands forsvant

En fordel fra mitt synspunkt :) Så går det an å få et sete på en av de fem første radene med sånn noenlunde beinplass også for oss andre enn gullguttene til SAS ;) Også har man stollomme å legge avisa i som man ikke får på de to andre setene i 736 med bra beinplass (10A og F).

Tilgi at jeg ikke er helt oppdatert, men er det slik at EBG får blokkert midtsete nå?

:lol: :lol: :lol:

Svar nok? ;)

Tar det som et nei ;) Lurte litt på om de kanskje hadde begynt med dette (og personen på midtgangssete da hadde status) da jeg hadde ledig midtsete (og så et par andre også) framme i flyet på SVG-TRD her om dagen, selv etter at TRD-pax fra en forsinket kystrute SVG-BGO-TRD ble flyttet over til oss på nonstop-ruta.

Normalen nå er at midtsetene på rad 1-8 forsvinner før vindussetene på rad 15 og bakover. Har vært med på, flere ganger, at det er helt tomme tresetere bak i flyet, når det er stinn brakke foran.

Back