Kabinsjef@DY
ScanFlyer Blue
Sjekk av kabinen før avgang og landing?
For å få litt variasjon (og siden det var relativt fullt hos oss) valgte jeg å reise med SAS på årets familietreff i London for et par uker siden.
Var en behagelig og fin tur med unntak av en eldre engelsk herremann som lagde en del kvalme, han var dypt misfornøyd med å bare få gratis kaffe...!
Uansett, til poenget, både før avgang og ved landing stusset jeg over at crewet ikke var spesielt opptatt av å sikre kabinen. Under avgang la jeg merke til at flere seterygger og vindusskjermer var nede, flere passasjerer hadde håndbagasje i fanget og personen foran meg satt i en telefonsamtale! Har lagt ved et bilde fra landingen på LHR (håper den er synlig).
Har iallfall tre fire andre tilsvarende observasjoner hos SAS tidligere og lurer på om jeg bare har vært 'uheldig' og fløyet med et complacent crew eller om jeg bør innrapportere til dem? For en som jobber i et selskap som er ekstremt nøye på dette virker det ikke akkurat betryggende at man tilsynelatende ikke bryr seg om å sikre kabinen og passasjerene i fall man skulle måtte evakuere. Fra mitt ståsted så virker det litt som om SAS setter service over safety; de informerer passasjerene hva de skal gjøre men de ønsker ikke å være til bry ved å faktisk sjekke at instruksene følges, jeg håper iallfall ikke det er tilfelle.
For å få litt variasjon (og siden det var relativt fullt hos oss) valgte jeg å reise med SAS på årets familietreff i London for et par uker siden.
Var en behagelig og fin tur med unntak av en eldre engelsk herremann som lagde en del kvalme, han var dypt misfornøyd med å bare få gratis kaffe...!
Uansett, til poenget, både før avgang og ved landing stusset jeg over at crewet ikke var spesielt opptatt av å sikre kabinen. Under avgang la jeg merke til at flere seterygger og vindusskjermer var nede, flere passasjerer hadde håndbagasje i fanget og personen foran meg satt i en telefonsamtale! Har lagt ved et bilde fra landingen på LHR (håper den er synlig).
Har iallfall tre fire andre tilsvarende observasjoner hos SAS tidligere og lurer på om jeg bare har vært 'uheldig' og fløyet med et complacent crew eller om jeg bør innrapportere til dem? For en som jobber i et selskap som er ekstremt nøye på dette virker det ikke akkurat betryggende at man tilsynelatende ikke bryr seg om å sikre kabinen og passasjerene i fall man skulle måtte evakuere. Fra mitt ståsted så virker det litt som om SAS setter service over safety; de informerer passasjerene hva de skal gjøre men de ønsker ikke å være til bry ved å faktisk sjekke at instruksene følges, jeg håper iallfall ikke det er tilfelle.
Attachments
Last edited: