SISTE!!!

Uansett hva som måtte skje er det spennede at det igjen er snakk om ekspansjon. Alt må jo ikke gå til NYC - så la oss håpe på en anne destinasjon fra Oslo...
 
USA er vel allerede godt dekt med CO,og særlig hvis de nå starter med daglige ruter på fast basis,de sier jo at de tok feil når de kuttet ned til 3 ganger pr uke fra OSL.Så kansje SAS tar Oslo-Bangkok foran nesa på Thai?Blir mange teorier ut av dette her:spin:
 
Så kansje SAS tar Oslo-Bangkok foran nesa på Thai?

De er nå begge 2 i samme allianse, så det ville nok sikkert blitt et codeshare samarbeid!!
 
Originally posted by Bizflyer
Lurer på hvilke destinasjoner de kommer til å åpne da? En ting er å ta allerede eksisterende destinasjone og øke på disse fra osl/arn, men det er sikkert ikke alle som har marked nok for flere SK fly.

Kanskje disse destinasjonene kunne være aktuelle?

- San Fransisco
- Los Angeles
- Hong Kong
- Johannesburg/ Cape Town
- Osaka
- Boston
- Toronto
- Rio de Janeiro

Kanskje litt mindre trolig, men men...
- Las Vegas
- Manila
- Kuala Lumpur
- Sydney

Bare SAS vet!

BF

San Francisco er visstnok ikke aktuell pga en avtale med Lufthansa om at LH holder seg vekk i fra SEA, mot at SAS ikke aapner SFO !!....selv hadde vi ejn merkelig gjeng paa besoek paa torsdag...Port of Portland og Lufthansa...som ville ha oss til aa kjoere 3 timer med bil (limousine) til Portland fra Seattle...for aa fly LH i fra Portland.....jippi....alle de 4 passasjerene jublet i gikk ombord i A340 til Frankfurt.......
:biggrin :biggrin
 
Prtland er nok ingen stor suksess...ennå. Men tøft at LH startet opp - ingen andre ville jo prøve. Men på sommeren går vel ruten ganske bra...
 
Oslo-Denver...der kan vi velge mellom UA, Ted og ikke minst Frontier...
 
Er det ikke rimelig mange 757 og 767 å få tak i billig nå da? disse er je mye bedre skikket for trafikk inn og ut av OSL.

Personlig tror jeg på Oslo - Chicago
tror ikke de gir seg inn på New York med det første. Tror heller det er lurt å satse på en annen destinasjon og HUB som Chicago med gode videreforbindelser med partner.
 
Det må være kjempesmart for SAS å ta i bruk Boeing 757-200ER. Lave drivstoffkostnader og ikke alt for mange seter ombord. 190 seter burde være greit. Mange nye destinasjoner både fra København, Stockholm og Oslo.

Og tenk for en nydelig maskin da.... Boeing 757 i SAS farger...:devot:
 
har sagt det før og sier det igjen. 757 må være den vakreste maskin mennesket noen gang har skapt!

Men hva kan vi serriøst kanskje forvente oss. Bangkok med 757 har jeg vel ikke store troen på. også hadde det da vært lideli gøy å sett en Thai kjempe på regulært besøk til oss forfryste!

Men om SAS nå skulle åpne langruter fra oslo. blir disse i BUSK livery og SASBRAATHENS navn?
 
Originally posted by MartinLangaas

Men om SAS nå skulle åpne langruter fra oslo. blir disse i BUSK livery og SASBRAATHENS navn?
Det är väl inte aktuellt att flyga interkontinentalt vare sig för BUSK, SAS Sverige eller SAS Danmark, dessa linjer flygs väl av en egen business division.
 
Originally posted by MartinLangaas
har sagt det før og sier det igjen. 757 må være den vakreste maskin mennesket noen gang har skapt!

Men hva kan vi serriøst kanskje forvente oss. Bangkok med 757 har jeg vel ikke store troen på. også hadde det da vært lideli gøy å sett en Thai kjempe på regulært besøk til oss forfryste!

Men om SAS nå skulle åpne langruter fra oslo. blir disse i BUSK livery og SASBRAATHENS navn?
La oss for guds skyld holde den mindre pene BUSK liveryn på færrest mulig fly.Dessuten kommer disse flyene til å inngå i SAS intercontinental,som jo er en egen avdeling i tilegg til de tre andre ;)
 
Guess ;

osl-ord
cph-dbx
arn-bkk

Edit , eller blir det cph-ewr og arn-ewr som får de "nye" maskinene slik at det kan frigjøres maskiner til arn-nrt og arn-Shanghai ?

3 * 757-200

100 CC, 40 piloter ?

Forhåpentligvis muligheter for SAS Braathens CC 'siden "vi norske" faktisk ikke er så dyre alikevel !!

YES

:spin:
 
Heisann LN-MOW...
(Pssst ... skarre vaerra non billige 757'er .. ???)
:D 8 av disse B753 er booket allerede... Harru flere eller...:)

En "basic" B752 gaar fint fra EWR til OSL... og tilbake... som dere vet... og en "winglet" B752 gaar til ARN...;)

LN-MOW, jeg kommer til SEA neste Mandag (01 Feb) i forbindelse med noen B7E7 moeter og blir der noen dager. Har dere tid kan vi moetes for noen "malt beverages"...:cheers:

Dag
 
Originally posted by MountainDew
Så kansje SAS tar Oslo-Bangkok foran nesa på Thai?

De er nå begge 2 i samme allianse, så det ville nok sikkert blitt et codeshare samarbeid!!
Ja,uansett hvem av de som starter opp,så blir det nok i codeshare,med både tg og sk flightnummer.
 
Originally posted by Dag Johnsen
:D 8 av disse B753 er booket allerede... Harru flere eller...:)

Har 4 til ... pluss en haug 752'er. Det var i foerste rekke de jeg tenkte paa ... :p

Jeg er klar for noen brune .. og det er sikkert F-E ogsaa .. slaa paa naar du kommer hit.
 
Originally posted by dc-8-63
Originally posted by Bizflyer
Lurer på hvilke destinasjoner de kommer til å åpne da? En ting er å ta allerede eksisterende destinasjone og øke på disse fra osl/arn, men det er sikkert ikke alle som har marked nok for flere SK fly.

Kanskje disse destinasjonene kunne være aktuelle?

- San Fransisco
- Los Angeles
- Hong Kong
- Johannesburg/ Cape Town
- Osaka
- Boston
- Toronto
- Rio de Janeiro

Kanskje litt mindre trolig, men men...
- Las Vegas
- Manila
- Kuala Lumpur
- Sydney

Bare SAS vet!

BF

San Francisco er visstnok ikke aktuell pga en avtale med Lufthansa om at LH holder seg vekk i fra SEA, mot at SAS ikke aapner SFO !!....selv hadde vi ejn merkelig gjeng paa besoek paa torsdag...Port of Portland og Lufthansa...som ville ha oss til aa kjoere 3 timer med bil (limousine) til Portland fra Seattle...for aa fly LH i fra Portland.....jippi....alle de 4 passasjerene jublet i gikk ombord i A340 til Frankfurt.......
:biggrin :biggrin

Så er det bare lidt sjovt at takeoff.nu i oktober 2004 have en nyhed hvor Jens Wittrup Willumsen SAS udtalte følgende:

Men er der ikke overskud på USA-ruterne, er der til gengæld masser af passagerer – 29% flere end samme tid i fjor, sagde Jens Wittrup Willumsen. Han sagde også, at modellen med at lade United-fly og -besætning flyve for sig kan bruges på kommende SAS-destinationer i USA. SAS har bl.a. set på Atlanta, Dallas og Miami samt canadiske Toronto – men SAS’ næste nordamerikanske destination bliver San Francisco, måske allerede til foråret.
 
Codeshare med Icelandair ville kanskje vaere veien aa gaa.. ??? Hvis SAS starter opp samtidig med Iceair, blir det krig om paxen ..
 
Back
Top