Siste MD fra SAS

winrace12

ScanFlyer Blue
Som de fleste vet tar SAS sin MD siste flight ARN-CPH den 26/10 (SK403). Når den har landet på CPH tar den turen til OSL... Lurte på om noen vet når (ca) den lander på OSL, og hvilken rullebane det er størst mulighet for at den lander på (altså 19R/01L eller 19L/01R).

Takk!:)

Siste ordinære MD-80 på OSL ser forøvrig ut til å være SK476/477 fra/til CPH onsdag 23.

Er det noen som vet når/hvor MD-80 går på 22 okt ? Jeg ser den går SVG-CPH-STO, men gudene veit hvor den går før/etter det

Den flyr ruten ARN-CPH 26.10 som SK403 og etter det flyr den med entusiaster fra CPH til OSL der den skal utstilles.

Sitat fra aftenbladet: Helt siden begynnelsen av 1980-årene har de trofaste MD-flyene, med motorene bakerst på flykroppen, vært i SAS' tjeneste. Lørdag 26. oktober lander en av de aller siste på Gardermoen, etter en spesialtur med ihugede flyentusiaster.

Den aller siste maskinen vil ikke bli solgt, men vil få et evig liv. Ifølge hangar.no havner maskinen på museum.

Så dens siste flight er 26.10 ikke 23.10
Rett meg om jeg tar feil :)

Yepp, 26. er korrekt, men 23. er siste dag den er på OSL i ordinær rutetrafikk slik det ser ut nå, en rundtur fra København om morgenen, og en om kvelden. :)

Last edited:
Som de fleste vet tar SAS sin MD siste flight ARN-CPH den 26/10 (SK403). Når den har landet på CPH tar den turen til OSL... Lurte på om noen vet når (ca) den lander på OSL, og hvilken rullebane det er størst mulighet for at den lander på (altså 19R/01L eller 19L/01R).

Takk!:)

SE-DIR startar 26/10 (Lördag) som SK7030/BC001 klockan 13:00 lokal tid från Köpenhamn, landar 14:35 på OSL och taxi till Gardermoen GA-terminal. Där står även ett antal Private Jets som man kan åka runt Oslofjorden.

Om du vill komma till GA-terminalen, ta bilder och gå ombord är det nog inget problem, vi har även hyrt SAS muséet intill.

Da er jeg sjekket inn på min egene lille rundreise med MD-80

Turen går OSL-SVG-CPH-ARN-OSL i morgen. TR med dokumentasjon to follow.

Har du dato og flight# på CPH-AAR ?
Ja det kunne jeg da også godt tænke mig at vide ....
Så skal der været sket et flybytte siden søndag.......
Nå jeg checker lige om 1 times tid...møder kl 1200
hilsen Ole

Der kommer ikke nogen MD80 til AAR...
Der er 3 stk i service i denne uge, og det hele slutter lørdag, år LNRMM flyver til OSL
som tomflyvning.
hilsen Ole

Den sidste MD80 til Nice landede i dag på schedule, havde tænkt mig at sidde på en bænk på kysten og sige farvel, men vejet var dårligt , kraftig regn og torden, så det blev fra min altan at jeg så den sidste SAS MD80 og Douglas/Mc Donnell fly i luften. Har loged 2015 timer og 776 landinger på DC3/6/7/8/9/MD80 og DC10 som Pasager.
Torben

Mye info fra kapteinen på SK2658 ang at dette var en av de siste MD80 flyingene med SAS. Bl.a litt historie om flytypen antall timer den har flydd for SAS osv.. Var forøvrig samme maskin som skal utføre den siste flyvingen fra CPH til OSL på lørdag (SE-DIR) og også samme kaptein

Mye info fra kapteinen på SK2658 ang at dette var en av de siste MD80 flyingene med SAS. Bl.a litt historie om flytypen antall timer den har flydd for SAS osv.. Var forøvrig samme maskin som skal utføre den siste flyvingen fra CPH til OSL på lørdag (SE-DIR) og også samme kaptein

Blir det en svensk, dansk eller norsk kapten som flyger SE-DIR (chartrad av BusinessClass.se) CPH-OSL på lördag?

Blir det en svensk, dansk eller norsk kapten som flyger SE-DIR (chartrad av BusinessClass.se) CPH-OSL på lördag?

Han som fløy SK2658 i dag var i hvert fall dansk og han sa det var han som skulle fly den siste turen opp til OSL på lørdag

Back