Sikkerhetskontrollen og laptopladere

Re: Sikkerhetskontrollen og laptop ladere

Da jeg hverken er dame eller homofil ville jeg bli ganske fornærmet om noen insinuerte at jeg var i målgruppen for Apple. :old

Et tips: Legg til en liten smiley så folk skjønner at du spøker.

Re: Sikkerhetskontrollen og laptop ladere

Har aldri blidt bedt om å ta av meg jakka, muligens fordi jeg stort sett pakker det meste i jakka av det som ikke skal være med gjennom portalen, og så sender hele sulamitten gjennom maskineriet. Dermed slipper jeg småplukk-leken på andre siden. Men kabelsalaten i laptopveska har så langt fått være i fred...

Hva paraplyer anngår kan det være farlige greier, bare spør Colonel Sir Harold Wilberforce Clifton... :p

Venter bare på at noen skal reagere på at jeg reiser med 4 mobiler ;-) Privat,jobb,gsmr og en jeg bruker som mp3 spiller.

Husker ikke hvor, men har vært borti steder hvor det er begrenset hvor mange elektriske apparater man kan ha med seg når jeg har flydd til enkelte land.

Jakke skal alltid tas av. Så om dere blir bedt om å ta det av så er det fordi de skal av. Om dere noen ganger ikke tar av jakka og ikke blir bedt om det så er det fordi vakta enten gjør en dårlig jobb eller glemmer det.

Og at noen av og til tømmer baggen deres som har gått bra de 10 siste gangnene, kan det være fordi det enten er noen ny sertifisert på skjermen eller så er det noen under opplæring. Folk som er under opplæring eller nye er som regel mer nysjerrige på gjenstander siden det eneste måten å lære å gjennskjenne gjenstander på er nemlig å sjekke mest mulig.

Itillegg så står det i reglene at ,,pc og større elektroniske gjennstander skal tas ut for
gjennomlysning,,.. Kan hende dere har slippet å ta ut pc og ipaden en del ganger, men igjen så om noen ber dere om ta de ut så er det fordi de skal. Beste er å ta de ut så slipper dere å risikere bli stoppet.

Stor paraply på Terminal 1 på LHR er ingen problem :D Har ofte med håndbagasje som inneholder mobiltelefoner,flere kameraer og masse ledninger og diverse ladere
!!! Ingen problem :D

Måtte frem med lader igjen i dag, er vel bare å føye seg og gjøre det til en del av ritualet på TRD.

Husker ikke hvor, men har vært borti steder hvor det er begrenset hvor mange elektriske apparater man kan ha med seg når jeg har flydd til enkelte land.

Jeg har vært rundtom mye rart i Asia, Europa og Afrika de siste årene, og har aldri opplevd dette. Og jeg har *mye* rart av elektronikk i sekken som oftest.

-A

Flere land har begrensning i forhold til hva du kan ta inn i landet, man må sjekke tollreglene. Men som regel så vil personlige gjenstander, og det meste du skal ha med deg ut igjen være greit. Men en del spesialutstyr finnes det begrensninger på, så man må sjekke tollregler for de landene man skal besøke.

På Værnes kjører de nå konsekvent på at laddere må opp og legges i egen boks. makan til tungvint trøbbel..

Stor paraply på Terminal 1 på LHR er ingen problem :D Har ofte med håndbagasje som inneholder mobiltelefoner,flere kameraer og masse ledninger og diverse ladere
!!! Ingen problem :D

Men nå er jo alt annet på den flyplassen så f....... j..... ....ete, at det ikke er verdt bryet uansett. Eneste på plussiden er at toget går til Paddington ;)

Ja det er jo så forbanna vanskelig å bare plukke det ut før man passerer portalen... Jorda kan jo faktisk gå under bare pga at vi bruker 2 ekstra sek på det!

Ja det er jo så forbanna vanskelig å bare plukke det ut før man passerer portalen... !

Hvis Værnes er det eneste sted på kloden man gjør dette, tar det adskillig lenger tid ... hvorfor skal EN flyplass ha dette som spesialprosedyre når det iikke er et krav? (Og ikke kom trekkende med TSA, for det er ikke nødvendig i USA..)

Litt OT, men generelt så er det mange regler pax ikke kjenner til, som f.eks dangerous goods sånn som at man egentlig ikke har lov til å ha med mer enn en lighter, og denne skal være plassert i bukselommen under flighten

Litt OT, men generelt så er det mange regler pax ikke kjenner til, som f.eks dangerous goods sånn som at man egentlig ikke har lov til å ha med mer enn en lighter, og denne skal være plassert i bukselommen under flighten
På flyplassen i Shanghai var det faktisk ikke lov å ha med en eneste lighter gjennom sikkerhetskontrollen. Så var bare å ta farvel med den. Ble litt nysgjerrig på hva som var vitsen med røykerom etter security da, men det viste seg at de hadde en rekke med sigarettennere montert på veggen. Det hadde de dessverre ikke der jeg hadde transfer 12 timer senere..

Klarte også å glemme at jeg hadde en boks pepsi i sekken gjennom sikkerhetskontrollen i Shanghai. Den ble selvsagt identifisert og den myndige vakten lurte på om jeg ikke ville drikke den der før jeg gikk videre. Så der stod jeg og bøtta innpå pepsi det jeg klarte mens køen vokste bak meg. Som Vincent i Pulp Fiction ville sagt: "it's the little differences."

I sjekken mellom Schengen og Non-schengen i Amsterdam ble jeg bedt om å ta ut ladere.
Det er ulik prksis med å måtte åpne opp lap-top også.

Av nysgjerrighet, kunne du ikke slippe de forbi?
Jeg stod ikke fysisk i veien for noen, men virket som ingen ble vinket igjennom detektoren før jeg var ferdig klarert. Kan jo bare ha vært tilfeldig da. Lurer på om de som har med en flaske whiskey får samme tilbudet om å drikke opp før de går videre :)

Last edited:
Back