• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Sigma 70-300 MM ?

Jeg har den også. Var mitt første zoom objektiv. Har en tendens til å bli uklart når du passerer ca 200mm.
Hvis du har litt cash, så gå heller for en 18-200 F/2.8(dyrt ;) ) eller en 70-200.

18-200 f/2.8 eksisterer vel ikke eller? 70-200 derimot, og det er et godt objektiv, koster ikke mange krona heller, ville nok satsa på det jeg :-)

Første objektivet jeg hadde. Helt grei, men ikke noe mer enn det. Prisen er i alle fall ikke mye å klage på.

Helt greit objektiv til prisen, men kjøp heller et originalobjektiv. Det har du så mye lenger for du kommer sikkert uansett til å oppgradere senere så hvorfor ikke gjøre det med en gang?
Finnes helt sikkert noen pent brukte på bruktmarkedet på f. eks foto.no. Jeg har kjøpt de to siste objektivene og det siste kameraet brukt og de fungerer bra de. :)

Jeg anbefaler å investere i noe litt bedre med en gang enn det billigste som er på markedet. Hvis du ønsker å bli bedre, finner du nok etter hvert ut av at gode objektiver har mye å si. Slik har hvert fall jeg hatt det, jeg husker egentlig ikke hvorfor jeg kjøpte 70-300 (jeg liker ikke uskarpe bilder)

Jeg startet selv med en Tamron 70-300 til en ganske lik pris som den du siterer til her, og den er helt grei. Jeg har i grunn sluttet å bruke den da jeg vet bildeskarpheten ikke er så god hvis man skal over ca 200 mm, så jeg holder meg ofte til 200 mm med min Nikon 18-200.

Nå har ikke jeg prøvd Sigma sin, så kanskje den er bedre ?

Men selvfølgelig er det opp til deg hvor mye du ønsker å bruke på fotoutstyr, og den du siterer til kan vel kanskje også være grei å starte med :)

Hei igjenn !

JEg lurer på om det går ann og sette kit linsa 18-55 i sammen med sigmaen min ? Om det går lurer jeg på hvordan og kan jeg bruke 18-55 linsa da som det er en 18-55 linse med sigmaen eller blir det 70mm ? Evt kan jeg stille på kit-en sånn den står på en viss m feks 35?

Håper på raskt svar

Takk på forhond

Andreas

JEg lurer på om det går ann og sette kit linsa 18-55 i sammen med sigmaen min ? Om det går lurer jeg på hvordan og kan jeg bruke 18-55 linsa da som det er en 18-55 linse med sigmaen eller blir det 70mm ? Evt kan jeg stille på kit-en sånn den står på en viss m feks 35?

Hmm.. da tror jeg du trenger en sånn
ducttape.jpg

Back