Siemens-konsernet boikotter Ryanair

Siemens prøvde seg i dataverdenen sammen emd Fujitsu .. ikke spesielt vellykket og de trakk seg ut etterhvert.

På sidesporet , men Siemens og Fujitsu hadde en lang historie way back
"Fuji Telecommunications Equipment Manufacturing), a spinoff of the Fuji Electric Company, this in turn being a joint venture between the Furukawa Electric Company and German conglomerate Siemens founded in 1923"

Fujitsu , hvor "ji" er SI i Siemens ;) på lokalspårket.
Siemens produserte egne datamaskiner i nyere tid, men fikk ikke spesielt dreis på det og kjøpte seg inn i Nixdorf Computer , som da ble til Siemens Nixdorf 1990.
Siemens hadde kapital og kvalitetsplaner, vi hadde idee'r ;)

i 1999 fant Siemens og Fujitsu igjen tilbake, og det ble JV Fujitsu Siemens .
Siemens trakk seg ut av JV , og Fujitsu er tilbake som verdens tredjer største IT provider :)

Siemens fikk heller ikke skikk på Drifts og konsulent delen i IT, og solgte Siemens Business Services til Atos i 2010.

Siemens har i dag solide pilarer i Industry , Energy, Healtcare samt Infrastructure & Cities
 
Det gjør det helt sikkert. Reisekontorets ord er lov, der man har slikt ... Man bruker det billigste - period !! Har selv vært under et slikt regime.
 
Noen som kan oppdatere meg paa hvilke 'nesten ulykker' Ryanair har vaert innbladet i ?

Eller er det bare elendig journalistikk fra NRK ?
Alt for mange til å nevne her, men de er lette å finne info om på nettet.
Ellers har de jo en god del reale hendelser som tailstrikes, bakkekollisjon før takeoff, high impact touchdown med gear collapse, low level aerobatics i imc på et par hundre fot, skadet en hel del passasjerer alvorlig i cb'er og severe turbulence, lande på feil flyplass og mange mange fler.

Skal dere først være fanboi's så finnes det bedre valg av flyselskap, sånn som feks. absolutt alle andre enn FR. Kudos til Siemens hvis de boikotter, utsetter ihvertfall raseringen av bransjen i sin helhet.
 
Re: Siemens konsernet boikotter Ryanair

....
Det er jo selvfølgelig ikke sånn det foregår...
En samlet vurdering gjøres i disse bedriftene ut fra etiske retningslinjer, tilbakemeldinger fra de ansatte og sikkert også etter tilstrekkelig dårlig lys i media.

Å ha et sett med kriterier for hvilke flyselskap som skal benyttes (og kanskje like viktig - ikke benyttes) er slett ikke uvanlig blant større selskaper i oljebransjen iallefall. Noen har også retningslinjer som forbyr bruk av "single engine aircraft", "piston engine powered helicopters", etc når man er på reise på vegne av selskapet. Det er mange faktorer som trekkes inn i vurderingene her. De ansattes sikkerhet (både faktisk og opplevd) er en av disse faktorene.
 
Finns det verkligen företag som tvingar sina anställda att flyga med Ryanair?

Hadde pris og reisetid vært fordelaktig, så hadde det nok vært slik i mine prosjekter. Er usikker på om FR selger billetter gjennom reiseselskap. Om de gjør det, så er det ingenting i veien for at jeg hadde tvunget dette igjennom hos meg. :)

Men, som sagt. Reisetid teller også, og FR flyr ofte litt utenfor allfarvei.
 
Å ha et sett med kriterier for hvilke flyselskap som skal benyttes (og kanskje like viktig - ikke benyttes) er slett ikke uvanlig blant større selskaper i oljebransjen iallefall.
Samme gjelder i min bransje. Det er som oftest en eller flere som vurderer teknisk sikkerhet, økonomisk stabilitet, etikk og andre parametre. Et eksempel på dette var min tur med PIA som i utgangspunktet er svartelistet hos oss. Spesiell godkjenning måtte gis før reisebyrået gikk med på å booke - til tross for at PIA flyr helt lovlig i EU.

Hadde pris og reisetid vært fordelaktig, så hadde det nok vært slik i mine prosjekter.
Forutsatt at Ryanair hadde vært tilgjengelig til å levere den mest effektive reisen til en lav kostnad hadde vi nok raskt fått det som preferert leverandør. Men så lenge de ikke er tilgjengelig gjennom reisebyrå utgår de uansett.
 
Back
Top