SIA med 380 til Zurich

Kunne de så ikke lige flytte 777-300ERén til CPH, så kunne det være man gad flyve SIA fra CPH igen. Business på 300ERén er fantastisk, men deres spacebeds er for uddaterede til undertegnede...
 
Det var da overraskende! Trodde ikke ZRH var en stor SQ destinasjon. Hadde det enda vært FRA eller MUC, så hadde det vært mer forståelig!

Eller hvorfor ikke heller få A380 på Kjøvvenhavnstrup? Det hadde vært knæsj!

BF:cool2
 
Det var da overraskende! Trodde ikke ZRH var en stor SQ destinasjon. Hadde det enda vært FRA eller MUC, så hadde det vært mer forståelig!

Eller hvorfor ikke heller få A380 på Kjøvvenhavnstrup? Det hadde vært knæsj!

BF:cool2
Ble også overrasket over flyvalg, men siden Swiss ikke flyr til SIN, er det sikkert godt med connecting pax bla. fra Swiss i ZRH...
 
Last edited by a moderator:
Zürich har mange high-yield passasjerer som reiser til Asia, men man skulle jo tro at Boeing 777-300ER er mer passende for denne ruten. SQ har nok imidlertid analysert ruten nøye, så jeg tror derfor ikke at dette er en "over kill".
 
De har i det siste kjørt 2x77W på flere av dagene, så A380 er ikke så veldig overkill, og LX har for ikke så lenge siden fjernet SIN fra sitt rutekart og kjører codeshare med SQ på ruten.

Zurich har som nevnt mye pax med masse penger, og de er godt vant fra LX sin biz og F-klasse og velger nok SQ over andre alternativer.

I tillegg er jo Zurich/Sveits et stort finansmiljø, noe om SQ tradisjonelt har gode inntekter fra (ref LHR, FRA, JFK).

-A
 
For Kastrup kan ikke ta imot A380 :lol:

Jeg tør godt vædde på at CPH lynhurtigt ville investere i landinsbane og bridge faciliteter hvis SIA eller andre bød ind med en 380ér.
At det så er utopi at drømme om at de ville gøre det er så en anden sag....
 
Jeg tør godt vædde på at CPH lynhurtigt ville investere i landinsbane og bridge faciliteter hvis SIA eller andre bød ind med en 380ér.
At det så er utopi at drømme om at de ville gøre det er så en anden sag....

Ja, men det kommer vel an på omkostningerne ved en ombygning for CPH. Oven i alt det andet skal broen over Amager Landevej jo forstærkes. Nogen der har hørt nogle tal for hvad en ombygning kunne koste ?
 
La oss nå bare innse at Skandinavia ikke har nok premiumpax til verken 77W eller 388. Det er ingen som flyr F her, knappest C.
 
Back
Top