Har også hørt at det finnes taxi scam på flyplassen, derfor lurer jeg på om noen kan fortelle hvor på flyplassen en bør finne taxi?
Er det noe jeg ikke har fått med meg. Reiser ofte over PEK til MNL, vurderer også PVG. Er det mulig å få 24 timersvisa i China nå ved ankomst, eller?
Kort fortalt: Du har forstått det riktig.Nordmenn kan jo nå få 144 timers transitvisum i blant annet Shanghai, men slik jeg forstår det må en holde seg i nærområdet/provinsen. Betyr det at om jeg har flight Europa-PVG kan jeg ikke fly innenlands for å nå en internasjonal connection? (PVG-PEK-Syd)? Det er noen ok priser i premium economy.
https://www.chinaservicesinfo.com/s...r-72-144-hour-visa-free-transit-in-china.html
Er det der det er noe ekspresstog? Eller bør man likesågodt forhåndsbestille en bil som plukker meg opp på flyplassen?
Jeg bruker konsekvent linje 2 til og fra begge flyplassene i Shanghai.Noen som har styr på transport fra PVG og inn til senter av Shanghai? Skal dit en tur på jobb i April og da skal jeg inn i gryta på Shanghai Convention Center og den derre staken med bobler på og sånt. Så serverer de sikkert fyllte snegler med abalonesaus.
Har aldri vært i Shanghai før.
Er det der det er noe ekspresstog? Eller bør man likesågodt forhåndsbestille en bil som plukker meg opp på flyplassen?
Er nokså In-and-out job så er ikke så fysen på å være adventurous.
Jeg bruker konsekvent linje 2 til og fra begge flyplassene i Shanghai.
Maglev er egentlig ikke noe du sparer så mye tid på da den bare går til Longyang station. Men kan være gøy å prøve. Hører de har sluttet med maksimalhastigheten.
Bruker bo på folkets plass (Marriott/JW/Conrad) som er veldig praktisk plassert til alt.
Det er cirka 30 minutter til Hongqiao hub og 1 time til Pudong lufthavn.
EDIT: Sliter med å forstå hvilken convention center du skal på.
Den ene ligger på endestoppet til linje 2 i retning Hongqiao, men "Shanghai Exhibition Center" ligger i Jing'An, som er langs linje 2 og er veldig nært folkets plass.