Re: Shanghaitråden
Det hadde vært en fullstendig passende måte å ankomme på.
Eventuelt elefant.
Det hadde vært en fullstendig passende måte å ankomme på.
Eventuelt elefant.
Jeg bruker konsekvent linje 2 til og fra begge flyplassene i Shanghai.
Maglev er egentlig ikke noe du sparer så mye tid på da den bare går til Longyang station. Men kan være gøy å prøve. Hører de har sluttet med maksimalhastigheten.
Bruker bo på folkets plass (Marriott/JW/Conrad) som er veldig praktisk plassert til alt.
Det er cirka 30 minutter til Hongqiao hub og 1 time til Pudong lufthavn.
EDIT: Sliter med å forstå hvilken convention center du skal på.
Den ene ligger på endestoppet til linje 2 i retning Hongqiao, men "Shanghai Exhibition Center" ligger i Jing'An, som er langs linje 2 og er veldig nært folkets plass.
Riktig at kineserne flytter større flyplasser ut av byene, som har vokst rundt og nærmere flyplassene de siste 20 årene.Uansett så er kineserne glade i å plassere ting langt utafor bysentrum. Ihvertfall når vi snakker om jernbanestasjoner, men nå ligger faktisk Beijing Central i sentrum. Men der oppstår det et lite problem om man skal ta noe annet enn et saktegående tog da. Da må man gjerne til Beijing South om man skal til Shanghai, Beijing West om man skal til Hong Kong osv.
Kinesiske taxisjåfører er i stor grad ærlige er mitt inntrykk. Føler de stort sett følger meteret i Shanghai iallefall. Men språkbarrieren er nå der definitivt. Hjelper stort om man har adressen klart på kinesisk script iallefallRiktig at kineserne flytter større flyplasser ut av byene, som har vokst rundt og nærmere flyplassene de siste 20 årene.
Det samme skjer med verftene jeg jobber på. Mange av de er indrefilleten av eiendommer i byene, men som nå blir tvungen å flytte ut 1 time med bil ut.
Uansett tar jeg t-bane der jeg kan. Sparer tid og penger.
Så slipper jeg stampe i trafikken eller møte uærlige drosjesjåfører eller knote med DiDi-pickup på flyplass.