• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Sett denne før?

Re: Sett denne før?

Tilbake i SAT?? Det var da ikke planlagt ... maa ha oppstaatt reklamasjoner paa sjekkene .. ??
 
Re: Sett denne før?

Bør vel spandere litt maling...ny maling!
 
Re: Sett denne før?

Noen grunn til at ATA har noen fly som har TZ-reg og noen som har AT-reg? (Altså N???AT og N???TZ)
 
Re: Sett denne før?

Jeg vet ikke sikkert, men jeg tror det har aa gjoere med at AirTran har reservert store mengder -AT registreringer. ATA brukte opprinnelig -AT, men da 737'ene kom, reserverte de -TZ registreringer istedet. Ogsaa 757-300'ene har -TZ.
 
Re: Sett denne før?

-TZ er vel også tobkstavskoden for ATA?
 
Re: Sett denne før?

.. og da har den faatt foelgende hybrid-livery:

http://www.skyliner-aviation.de/viewphoto.main?LC=nav2&picid=3833

Og EB, ja, TZ er ATA's IATA-kode.
 
Re: Sett denne før?

Originally posted by LN-MOW

.. og da har den faatt foelgende hybrid-livery:

http://www.skyliner-aviation.de/viewphoto.main?LC=nav2&picid=3833

Og EB, ja, TZ er ATA's IATA-kode.

Men dette er vel ikke en ex. NW-maskin. De hadde jo PW-motorene med "bulben" fremme på halemotoren. Denne har rett cowling, om jeg ser riktig.
 
Re: Sett denne før?

Originally posted by JetBlue

Originally posted by LN-MOW

.. og da har den faatt foelgende hybrid-livery:

http://www.skyliner-aviation.de/viewphoto.main?LC=nav2&picid=3833

Og EB, ja, TZ er ATA's IATA-kode.

Men dette er vel ikke en ex. NW-maskin. De hadde jo PW-motorene med "bulben" fremme på halemotoren. Denne har rett cowling, om jeg ser riktig.

Ifølge airliners.net så har dette vært en Swissair-maskin.Swissair
 
Re: Sett denne før?

Denne maskinen var jo nydelig:D Godt og se at Trijeten lever godt videre i ATA. Hvor brukes 10'erne? Charter worldwide?
 
Re: Sett denne før?

Originally posted by JetBlue

Originally posted by LN-MOW

.. og da har den faatt foelgende hybrid-livery:

http://www.skyliner-aviation.de/viewphoto.main?LC=nav2&picid=3833

Og EB, ja, TZ er ATA's IATA-kode.

Men dette er vel ikke en ex. NW-maskin. De hadde jo PW-motorene med "bulben" fremme på halemotoren. Denne har rett cowling, om jeg ser riktig.

Du tenker på DC10-40, den har "bulb" fremme på halemotoren for og få større luftinntak til the center engine. Samme på MD11. NW hadde endel DC10-40 men de gikk ikke til ATA så vidt jeg vet. NW fikk noen maskiner av typen DC10-30 fra SR, med CF6 motorer. Her et bilde jeg tok av serie 30 i 2005 i AMS. Som du ser, helt rett motordeksel, altså CF6 motor.
 

Attachments

  • AMS II.jpg
    AMS II.jpg
    175.4 KB · Views: 281
Re: Sett denne før?

Beklager stoerrelsen, men kunne ikke dy meg ... N701TZ staar naa paa JFK, klar for sin jomfrutur. Den skal i foerste omgang gaa fra JFK vekselvis til Tirana og Pristina for Adriatic Express, en NYC-basert (tror jeg) turoperatoer.

Bilde
 
Re: Sett denne før?

hvilke flere ruter kan man regne med å se ATA DC-10 på?
 
Re: Sett denne før?

Og dermed er nok karrieren over for den gamle sliteren. Etter en ekstremt hard landing i Baltimore forleden, ser det ut til at reparasjonskostnadene blir så høye at maskinen sannsynligvis skrapes.

Maskinen ble overtatt av World etter ATA-konkursen og hadde reg N139WA.
http://www.airliners.net/photo/World-Airways/McDonnell-Douglas-DC-10-30/1485226/L/

A charter airplane flying service members into Baltimore blew its front tire while landing Wednesday, sending five crew members to the hospital for evaluation.

http://www.airforcetimes.com/news/2009/05/airforce_bwi_charterplane_050609/
 
Re: Sett denne før?

ikke bare har jeg sett den før, denne var den første og nest siste DC-10 jeg noen gang fløy, i 2006, til kmem :-) glad jeg rakk det før det var for seint.
 
Back
Top