Sett denne før?

Re: Sett denne før?

Tilbake i SAT?? Det var da ikke planlagt ... maa ha oppstaatt reklamasjoner paa sjekkene .. ??
 
Re: Sett denne før?

Bør vel spandere litt maling...ny maling!
 
Re: Sett denne før?

Noen grunn til at ATA har noen fly som har TZ-reg og noen som har AT-reg? (Altså N???AT og N???TZ)
 
Re: Sett denne før?

Jeg vet ikke sikkert, men jeg tror det har aa gjoere med at AirTran har reservert store mengder -AT registreringer. ATA brukte opprinnelig -AT, men da 737'ene kom, reserverte de -TZ registreringer istedet. Ogsaa 757-300'ene har -TZ.
 
Re: Sett denne før?

-TZ er vel også tobkstavskoden for ATA?
 
Re: Sett denne før?

.. og da har den faatt foelgende hybrid-livery:

http://www.skyliner-aviation.de/viewphoto.main?LC=nav2&picid=3833

Og EB, ja, TZ er ATA's IATA-kode.
 
Re: Sett denne før?

Originally posted by LN-MOW

.. og da har den faatt foelgende hybrid-livery:

http://www.skyliner-aviation.de/viewphoto.main?LC=nav2&picid=3833

Og EB, ja, TZ er ATA's IATA-kode.

Men dette er vel ikke en ex. NW-maskin. De hadde jo PW-motorene med "bulben" fremme på halemotoren. Denne har rett cowling, om jeg ser riktig.
 
Re: Sett denne før?

Originally posted by JetBlue

Originally posted by LN-MOW

.. og da har den faatt foelgende hybrid-livery:

http://www.skyliner-aviation.de/viewphoto.main?LC=nav2&picid=3833

Og EB, ja, TZ er ATA's IATA-kode.

Men dette er vel ikke en ex. NW-maskin. De hadde jo PW-motorene med "bulben" fremme på halemotoren. Denne har rett cowling, om jeg ser riktig.

Ifølge airliners.net så har dette vært en Swissair-maskin.Swissair
 
Re: Sett denne før?

Denne maskinen var jo nydelig:D Godt og se at Trijeten lever godt videre i ATA. Hvor brukes 10'erne? Charter worldwide?
 
Re: Sett denne før?

Originally posted by JetBlue

Originally posted by LN-MOW

.. og da har den faatt foelgende hybrid-livery:

http://www.skyliner-aviation.de/viewphoto.main?LC=nav2&picid=3833

Og EB, ja, TZ er ATA's IATA-kode.

Men dette er vel ikke en ex. NW-maskin. De hadde jo PW-motorene med "bulben" fremme på halemotoren. Denne har rett cowling, om jeg ser riktig.

Du tenker på DC10-40, den har "bulb" fremme på halemotoren for og få større luftinntak til the center engine. Samme på MD11. NW hadde endel DC10-40 men de gikk ikke til ATA så vidt jeg vet. NW fikk noen maskiner av typen DC10-30 fra SR, med CF6 motorer. Her et bilde jeg tok av serie 30 i 2005 i AMS. Som du ser, helt rett motordeksel, altså CF6 motor.
 

Attachments

  • AMS II.jpg
    AMS II.jpg
    175.4 KB · Views: 281
Re: Sett denne før?

Beklager stoerrelsen, men kunne ikke dy meg ... N701TZ staar naa paa JFK, klar for sin jomfrutur. Den skal i foerste omgang gaa fra JFK vekselvis til Tirana og Pristina for Adriatic Express, en NYC-basert (tror jeg) turoperatoer.

Bilde
 
Re: Sett denne før?

hvilke flere ruter kan man regne med å se ATA DC-10 på?
 
Re: Sett denne før?

Og dermed er nok karrieren over for den gamle sliteren. Etter en ekstremt hard landing i Baltimore forleden, ser det ut til at reparasjonskostnadene blir så høye at maskinen sannsynligvis skrapes.

Maskinen ble overtatt av World etter ATA-konkursen og hadde reg N139WA.
http://www.airliners.net/photo/World-Airways/McDonnell-Douglas-DC-10-30/1485226/L/

A charter airplane flying service members into Baltimore blew its front tire while landing Wednesday, sending five crew members to the hospital for evaluation.

http://www.airforcetimes.com/news/2009/05/airforce_bwi_charterplane_050609/
 
Re: Sett denne før?

ikke bare har jeg sett den før, denne var den første og nest siste DC-10 jeg noen gang fløy, i 2006, til kmem :-) glad jeg rakk det før det var for seint.
 
Back
Top