Setereservasjoner ved F bonusbilletter gjennom US (splittet)

robertaas

Helgeturekstremist
Medlem
CNTRL betyr at det er forespurt selskapet om plass, og det tar noen dager før den bli bekreftet. Hadde det samme på min booking
Jeg ringte dem opp igjen etter 6 dager og vedkomende påstod at alle segmenter nå var "confirmed" og at de skulle sende ut igjen bekreftelsen, men i mailen jeg fikk stod det fortsatt "OZ CNTRL" for de 2 segmentene hos Asiana.

Booket seter hos Lufthansa, null problemer. Og segmentet kom opp på checkmytrip.com.

Hos Asiana vistes flightene for reservering av sete, men prøvde jeg meg på det fikk jeg feilmeldingen:
"No seat for service is available
Please check-in at the airport at your departure date"
Fikk ikke opp dette segmentet på checkmytrip.com

Den siste strekningen er med SAS og med biz burde jeg få reservere sete hos dem før checkin, men oppgir jeg koden på "Mine Bestillinger" på sas.no så krasjer bare siten. :D
Segmentet med SAS kommer heller ikke opp på checkmytrip.com

Er mest bekymret for segmentene med Asiana. Er det noe jeg bør foreta meg?

Re: US Airways med ny 100% Promo (del 2)

Jeg meldte meg inn i Asiana Club. Logget meg inn med medlemsnummer og fikk bestilt seteplass.

J
Den siste strekningen er med SAS og med biz burde jeg få reservere sete hos dem før checkin, men oppgir jeg koden på "Mine Bestillinger" på sas.no så krasjer bare siten. :D
Segmentet med SAS kommer heller ikke opp på checkmytrip.com

De to gangene jeg har hatt SAS-leg med en US award-ticket så har selv ikke SAS telefon-service greid på hjelpe meg med setevalg, dvs. de får det ikke til.

Er mest bekymret for segmentene med Asiana. Er det noe jeg bør foreta meg?

Nei....:D Jeg logget meg inn med billettnummeret og reserverte seter, men du kan også sende en mail til dem og be dem bekrefte sete(r) til deg.... Jeg brukte : reservation@flyasiana.com.fr

Hvorfor ting skal være så vanskelig for SK vet jeg ikke......:drunk: :drunk:

Jeg ringte nylig Asiana London nummer og alt ble i boks med en gang...;)

Jeg meldte meg inn i Asiana Club. Logget meg inn med medlemsnummer og fikk bestilt seteplass.

Jeg er også medl i Asiana, logger inn der og kan fritt velge seter.
Har vel også sett det forklart tidligere at dette er måten å gjøre det på.

Jeg har ikke fått "e-ticket number" måtte registrere meg hos Asiana for i det hele tatt å komme til setereservasjonen med bookingreferansen, men derifra feilet det altså.

Skal prøve å kontakte dem, å vente til jeg er på flyplassen høres ikke ut som noen god plan.

Jeg har ikke fått "e-ticket number" måtte registrere meg hos Asiana for i det hele tatt å komme til setereservasjonen med bookingreferansen, men derifra feilet det altså.

Skal prøve å kontakte dem, å vente til jeg er på flyplassen høres ikke ut som noen god plan.

Hvor lenge siden var det du bestilte? Som regel skal billetten med eticketnummer komme innen 24 timer. Om poengene er trukket så bør billetten komme. Om det ikke har kommet da så bør du kontakte US Airways asap.

Hvor lenge siden var det du bestilte? Som regel skal billetten med eticketnummer komme innen 24 timer. Om poengene er trukket så bør billetten komme. Om det ikke har kommet da så bør du kontakte US Airways asap.
Fikk straqks etter bestillingen følgende på mail:
"Confirmation number": 6 alfanumeriske tegn fra US Airways
"Ref No": 13 siffer som starter med 037 for de første strekningene
"Ref No": 13 siffer som starter med 037 for siste segment med SAS

Når jeg kontaktet dem fikk jeg det de kalte "Confirmation code":
6 alfanumeriske tegn med Lufthansa
6 alfanumeriske tegn med Asiana
5 alfanumeriske tegn med SAS

På websidene til US Airways står det "Ticket #" som er 14 siffer
hvor de 13 første er det samme som i det første "Ref No" i
bekreftelsesmailen.

Er noe av dette å regne som "e-ticket number"?

For å gjøre setereservasjon på flyasiana.com uten å være medlem der
spør de etter "e-Ticket Number" som starter på 988. Noe slikt har
jeg ikke sett.

Gjorde bestilligen for en uke siden og US Airways påstår altså at
alle strekninger er "confirmed" selv om det står "OZ CNTRL" på strekningen med Asiana.

Fikk straqks etter bestillingen følgende på mail:
"Confirmation number": 6 alfanumeriske tegn fra US Airways
"Ref No": 13 siffer som starter med 037 for de første strekningene
"Ref No": 13 siffer som starter med 037 for siste segment med SAS

Når jeg kontaktet dem fikk jeg det de kalte "Confirmation code":
6 alfanumeriske tegn med Lufthansa
6 alfanumeriske tegn med Asiana
5 alfanumeriske tegn med SAS

På websidene til US Airways står det "Ticket #" som er 14 siffer
hvor de 13 første er det samme som i det første "Ref No" i
bekreftelsesmailen.

Er noe av dette å regne som "e-ticket number"?

For å gjøre setereservasjon på flyasiana.com uten å være medlem der
spør de etter "e-Ticket Number" som starter på 988. Noe slikt har
jeg ikke sett.

Gjorde bestilligen for en uke siden og US Airways påstår altså at
alle strekninger er "confirmed" selv om det står "OZ CNTRL" på strekningen med Asiana.

Send dem en mail - de fikser dette til deg :D Not to worry.... Ang. CNTRL på bookingen din - dette sto til meg også, men betyr ingenting for plassen din. Som sagt -ring eller send dem en mail :D Da jeg sendt dem en mail -fikk jeg en utklippet kopi av reservasjonen min til OZ, og der så jeg billettnummeret mitt.

Fikk også denne utfordringen i dag. Greide ikke velge seter da jeg logget inn.
Dette ordnet seg med at jeg logget inn via "Enter my itinerary info" i stedenfor "Enter booking reference".
http://chkin.flyasiana.com/start/main.jsp?enType=E
Fikk da opp bookingen og kunne velge mine seter og printe boarding pass.

Fikk også denne utfordringen i dag. Greide ikke velge seter da jeg logget inn.
Dette ordnet seg med at jeg logget inn via "Enter my itinerary info" i stedenfor "Enter booking reference".
http://chkin.flyasiana.com/start/main.jsp?enType=E
Fikk da opp bookingen og kunne velge mine seter og printe boarding pass.
Dette skulle visst ikke være så enkelt. Asiana svarte ikke på mail og på tlf sa de at for en av flightene fikk de opp en annen kode som om noen andre hadde flighten selv om det var de som flyr. De sa det måtte være en feil fra US Airways og US Airways sier alt er Ok og det må være en feil hos Asiana. :cry:

Dette skulle visst ikke være så enkelt. Asiana svarte ikke på mail og på tlf sa de at for en av flightene fikk de opp en annen kode som om noen andre hadde flighten selv om det var de som flyr. De sa det måtte være en feil fra US Airways og US Airways sier alt er Ok og det må være en feil hos Asiana. :cry:

Da bør du huke tak i US Airways med en gang og be om å få Asiana referansenummer. Om biletten har et eticket nummer vil det uansett ordne seg ved innsjekk, men litt frustrerende når man ikke kan reservere seter på forhånd.

Da bør du huke tak i US Airways med en gang og be om å få Asiana referansenummer.
Det fikk jeg tidlig og det var det som hjalp meg å få opp bookingene på websiten til Asiana, men setebookingen feiler altså og de klarer heller ikke hjelpe meg på telefonen.
Om biletten har et eticket nummer vil det uansett ordne seg ved innsjekk, men litt frustrerende når man ikke kan reservere seter på forhånd.
Fra US Airways fikk jeg også "Ref No": 13 siffer som starter med 037 og som er felles for strekningene med Lufthansa og med Asiana. Asiana har e-ticket nr som starter med 988.

Det fikk jeg tidlig og det var det som hjalp meg å få opp bookingene på websiten til Asiana, men setebookingen feiler altså og de klarer heller ikke hjelpe meg på telefonen.

Jeg opplevde at setebookingen feilet når jeg brukte Firefox (Den finner bookingen, men fryser når den lagrer setevalg). Men gikk fint når jeg gjorde det samme på IE. Kan dette være problemet?

Det er nok det som er problemet. Var tidligere helt umulig å bruke noe annet enn IE (selv da med mye snags) Tror koreanske nettsider har en forkjærlighet for IE (!) Har selv prøvd med Firefox, men det fryser som sagt ved lagring...

Kan dette være problemet?
Nei, med MSIE får jeg fremdeles samme feilmelding "No seat for service is available.
Please check-in at airport on your departure date".

Når Asiana heller ikke klarer reservere sete når jeg ringer dem er det uansett noe annet enn nettleserproblemer.

Sjekker igjen på ANA og de viser fortsatt at det er tilgjengelig awardseter på First på den flighten. :cry:

Jeg opplevde at setebookingen feilet når jeg brukte Firefox (Den finner bookingen, men fryser når den lagrer setevalg). Men gikk fint når jeg gjorde det samme på IE. Kan dette være problemet?

Når jeg logger inn på "Enter booking reference" med IE så får ikke jeg heller reservere sete på outbound (ICN - CEB). Da får jeg følgende feilmld "[SY003] No seat for service is available. Please check-in at the airport on your departure date."
På inbound (CEB - ICN)derimot får jeg nå reservere sete men det har jeg allerede gjort og nå vises det som opptatt, men ikke av meg, altså med grå farge og ikke orange som det burde.
Når jeg logger inn på "Enter my itinerary info" derimot så kan jeg reservere seter både outbound og inbound, og ser også mine seter som er markert orange og dermed reservert.

Jeg har ikke forsøkt med "e-Ticket number" da jeg ikke har billett nummerne til Asiana som begynner med 988.

I Juli hadde jeg tilsvarende reise og da gikk dette på første forsøk med "Enter booking reference". Jeg brukte også da IE mener jeg å huske.

Der kom det endelig i boks hos Asiana.

"Noen" har gjort "noe" slik at det ble mulig å også velge flighten den siste flighten for valg av sete uten feilmelding. Etter at man har fått velge sete må man bruke MSIE for at sesjonen ikke bare skal henge. Skal sitte forran flygerne. :-)

Å få setereservasjonen til hos SAS blir bare underholdning. Takk for all hjelp!

Back