Setereservasjon Norwegian

TG923

ScanFlyer Crusty
Medlem
Skal reise med Norwegian fra Oslo til Berlin i neste uke med en gjeng fra jobben, og vi er 7 stk. på samme reservasjon. Det er ikke reservert seter.

Er det noen mulighet for at jeg kan velge sete alene? Hvis jeg bruker nettet og bruker bookingreferansen får jeg bare opp muligheten for å velge (og betale for) alle 7 i referansen, og det gidder jeg ikke å betale for.

Hvordan er det evt. med automatinnsjekkingen samme dag, får man (automatisk) seter sammen eller er det mulighet for å velge en og en der?

Jeg har ikke behov for å sitte (trangt) sammen med folka jeg skal tilbringe hele helgen sammen med uansett...

Man kan velge en og en på automaten. Du får opp alle navnene i utgangspunktet, men kan enkelt velge hvem du vil og ikke vil sjekke inn.

Uten å svare for Røros/Norwegian - så jo, det blir det jo, men det hindrer ikke at man kan sjekke inn på annet sete.

Ikke når de "bare" er 7 stk i bookingen, pr nå takler automatene opp til 9 stk (skal økes) i samme referanse, men som du sier JoeW; det er fullt mulig å bytte ved innsjekk/automat.

Blir ikke en gruppe på syv preseated?!

Nix, sjokkert? :colgate:
Spøk til side, de aller fleste ordner seg via reisebyrået som booker turen evt via DY gruppereiseavdeling, eller ved bestilling på nettet, så det er i utgangspunktet ikke noe problem.

Ja, en smule sjokkert. Jeg trodde også DYs handlingagenter preseatet grupper på type 3-4 eller mer..

Jeg ser for meg en familie på fem skrike over at de ikke får sitte sammen.

Auto-seatingen i DY-automatene er ikke veldig smart. Sist jeg reiste fem sammen på DY uten forbestilte seter ville automaten i utgangspunktet spre oss i tre separate grupper (fordelt på tre rader bak hverandre), med alle ungene borte fra de voksne. Det var mange tomme rader på flyet da vi sjekket inn, så det var ikke noe problem å rette opp i dette.

Back