• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Seter SAS Airbus 320-familien

Man har nå satt av 10 rader med plus på 582 den 29/3. Da er nødutgangsete på 10A ganske bankers er det ikke?
Hva hvis man plutselig krymper antall seter i plus igjen da. Blir man vel flyttet fremover igjen da. Eventuelt om man bytter om til en A319 eller A320 med samme antall rader satt av til plus. I det tilfellet er det kanskje like greit å flytte seg opp noen rader igjen.

bananyru.jpg
 
Man har nå satt av 10 rader med plus på 582 den 29/3. Da er nødutgangsete på 10A ganske bankers er det ikke?
Hva hvis man plutselig krymper antall seter i plus igjen da. Blir man vel flyttet fremover igjen da. Eventuelt om man bytter om til en A319 eller A320 med samme antall rader satt av til plus. I det tilfellet er det kanskje like greit å flytte seg opp noen rader igjen.

bananyru.jpg

1F er veldig bra pga ekstra god benplass ved bulkhead. Ser at 1DE er opptatt, hvis du kan finne ut via KVS tool eller Expertflyer om 1E er blokkert så bør 1F være aktuelt. Som jeg skrev i en tidligere post er det 32" pitch tom. rad 6 og dermed bedre plass. 10A/F betyr selvsagt ingen seter rett foran pga EE, du får avveie det mot ulempene som ikke bagasje på gulvet og mulig endring av config og/eller flybytte.
 
Back
Top