• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Seter i SK's ex BU 737-705

DHC8-103

ScanFlyer Blue
Hei alle sammen. Dette blir min første tråd her på forumet.

Pendler ukentlig mellom Oslo og Bodø med SAS, og blir derfor relativt godt kjennt med deres 737 flåte. På godt og vondt er nok flertallet av disse flightene ombord på de "gamle" Braathens -705 maskinene.
Når jeg ikke er på jobb, liker jeg meg best langt bak i kabinen. Jeg har observert at rad 23 og 24 i disse maskinene har samme seter som i -683'erne, mens resten er de jeg husker fra BU tide.
Har det seg slik at SK har satt inn 1,5 ekstra rader, eller finnes det en annen lur forklaring.
Virker også på meg som om -705 med sine 141 seter er hakket trangere enn 783 med sine 140, og trangest blandt 737'erne. Noen som kan si seg enig?
 
Braathens hadde opprinnelig 134 seter i deres Boeing 737-700-maskiner, men SAS har økt antallet til 141 slik at de bedre samsvarer med sine egne 737-700 som har 140 seter.
 
Velkommen i forumet .WF ansatt (???) hvis man skal tyde ditt nick.??
Håper du finner deg vel tilrette sammen med oss.:D
 
Back
Top