MD-81 og MD-83 hadde også aft galley der 32A/B og 33A/B er. Der var det kun vogner og tørrlast og ingen ovner, men husker det kjentes litt uoversiktlig med 2 stk galley slik etterhverandre. På setene 33 E og F var det absolutt INGEN som ville sitte;-)
Men vi var såpass susete i hode av motorstøy og din oppbunkrede alkohol at vi tok oss seter litt lenger frem etter vi hadde tatt oss Karriwurst på TegelHe He, vi satt bak der på en Flyprat-tur for noen år siden på CPH-TXL og hadde en liten fest
MD-81 og MD-83 hadde også aft galley der 32A/B og 33A/B er. Der var det kun vogner og tørrlast og ingen ovner, men husker det kjentes litt uoversiktlig med 2 stk galley slik etterhverandre. På setene 33 E og F var det absolutt INGEN som ville sitte;-)
Husker også det klappsetet som "blokkerte" midtgangen et stykke baki.
Satt på midtgang på høyre side litt baki en MD80 en gang, og holdt nesten på å få behov for et rent skift da det plutselig satt noen ved siden av meg på "feil" side.
MD81 hadde opprinnelig 130 seter (Europaflighter) .. MD82 hadde 156 (domestic) .. MD87 110 seter (Europa). MD83 fikk 141 seter da de kom tilbake fra Scanair.
Kunne holdt på å dagevis med historier om dumheter som ble foretatt ved flybytter ut av planlagt nettverk ...
130 seter i en MD-81 bidro om ikke annet til en høy CASM [emoji13]
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.