Servisair OSL legger ned

learjet

oversheriffmester
Medlem
Fikk akkurat beskjed fra en tidligere kollega i SA at man skal legge ned SA ved OSL innen 3 mnd.

De ansatte ble informert på møte i dag (onsdag)

Som tidligere SA ansatt så er dette utrolig trist å høre.

Det kom vel ikke som en bombe - men nå er det altså official? Blir jo litt spennende med hvem som tar over TP og CO. Har hørt rykter om at Tap muligens går til WF, og Continental til Menzies??

Uansett synd for et godt selskap som servisair og måtte legge ned på den måten.

Ay caramba. Men slik er GH-bransjen blitt. Det samme skjedde i SEA da Swissport rykket inn.

Det kom vel ikke som en bombe - men nå er det altså official? Blir jo litt spennende med hvem som tar over TP og CO. Har hørt rykter om at Tap muligens går til WF, og Continental til Menzies??

Uansett synd for et godt selskap som servisair og måtte legge ned på den måten.

Er det ikke litt rart at TAP, som er STAR medlem, ikke velger SGS...?

Er det ikke litt rart at ikke TAP, som er STAR medlem, velger SGS...?
Er redd for at SGS priser seg ut. Men hvis de kunne tatt TAP, uten å måtte ta investeringer eller bemaningsøkninger ville det jo være ok butikk. Særlig for et selskap som trenger de pengene de kan få.

Røros Flyservice får ingenting med det dumme navnet....
lool, så happy vi var med navnet...

Utrolig kjedelig at dette skjer, det er ikke lenge siden SA hadde mye trafikk, nå har de ingenting igjen. TAP er velkommen til oss :colgate::colgate:

Last edited:
synd for SA-ansatte, men det er vel nok av andre som trenger folk - kundene blir jo ikke borte (heldigvis - AZ er ikke på OSL...)

Røros Flyservice får ingenting med det dumme navnet....

Enig - synes det er rart at en liten by i Sør-Norge skal være utgangspunktet for navnet til en handlingagent. Røros flyservice er jo litt søtt og orginalt - men om de skal få store utenlandske kontrakter, ville jeg skiftet navn. Røros flyservice har rett og slett vokst seg ut av sitt eget navn...

Navnet skjemmer ingen så lenge det forbindes med god kompetanse og god service til brukerne.

Er det ikke litt rart at TAP, som er STAR medlem, ikke velger SGS...?

TAP bruker ikke SGS på CPH heller. Dessuten er det ikke noe krav at Star-medlemmer må bruke partneres handlingagenter. TAP og SAS er dessuten mer konkurenter enn partnere på OSL-LIS

Huffhuff, virkelig leit, som X-SA ansatt vil jeg bare si at jeg syns det er synd. Men jeg får håpe at de nåværende ansatte får seg jobb dit de resterende kundene går til.
Så får jeg bare ønske de gode gamle kollegaene lykke til videre om de ikke velger å fortsette i luftbransjen. Snufs, kanskje jeg burde ta meg en grav-whisky i kveld?

Bytting av kunder blir nå litt spennende.

Vi har JetX/Primera som flyr for Solia - de er vel her bare ut sommersesongen.
Malmø Aviation har en del charter som SA skal ha handling på i sommer.
CO og TAP.

Det er jo nærliggende å tenke SGS på TAP, men SGS driver jo aller mest med eget innsjekksystem og det virker som at de ønsker å ha alt i et system og TAP krever at man bruker sitt system. Det er også en del arbeid med billettkontoret til TAP som SA har driftet. Det virker som om WF tar de kundene som trenger egne systemer. Og med et oppegående billettkontor, så blir jeg ikke overrasket om TAP havner hos WF.

CO har tidligere vært særdeles skeptiske til SGS pga av alt for tette bånd til eieren SAS. Så jeg tror at det vil være siste mulighet. Røros driver en flott butikk med DY men det er mange endringer som skal til for at de skal kunne ta CO. Og jeg tror heller ikke at de er så veldig interesert i avtalen.

WF har egentlig nok med seg selv for tiden og hvis man da tar TAP så vil de nok ikke prøve seg på begge. Og jeg tror nok at TAP er nok for WF. De har jobbet ganske hardt for å få hodet over vannet etter oppstarten av KL/AF. Og CO er en utrolig stor og ressurs krevende kunde.

Menzies har vokst veldig i den siste tiden, og det vil være en enorm utfording uansett hvem som eventuelt kommer. Men man har en god del kompetanse på CO og da spesielt alle spesial ting som billett, gate, concierge. Slik at MA antagelig er en god kandidat for CO.

Så min gjetning er TAP til WF og CO til Menzies. JetX og Malmø Aviation kan havne hvorsomhelst. Hvis ikke SA drifter de igjennom sommeren.

S

WF "kan" jo allerede TAP-systemet - siden SN bruker det samme. Og SGS virker jo lite interesserte i å drive med annet enn sitt eget, selvom vel ihvertfall PK og muligens OK(??) bruker egne systemer.

Jeg tipper også CO til Menzies - men kaaaaaan jo tenkes om noen er veldig optimistiske hos WF at de prøver seg. Men tviler på at WF er klare for det, er fortsatt ikke full sving på KLM akkurat...

JetX trodde jeg skulle til Røros i løp av sommeren??

EDIT: Hvem handler Tap på CPH?

Jetx slutter å gå til OSL fra vinterprogrammet og DY skal fly charter for Solia til vinteren.
Frem til det kommer JetX / Primera noen ganger i uken til Osl.

Enig - synes det er rart at en liten by i Sør-Norge skal være utgangspunktet for navnet til en handlingagent. Røros flyservice er jo litt søtt og orginalt - men om de skal få store utenlandske kontrakter, ville jeg skiftet navn. Røros flyservice har rett og slett vokst seg ut av sitt eget navn...

navnet skjemmer ingen så lenge man ikke skjemmer det ut selv.......

Back