Servisair legger ned i Købanhavn

KLMfan

ScanFlyer Silver
Servisair legger ned i Købanhavn

Kanskje ikke helt uventet, etter tap av store kontrakter, og ikke minst penger.
Hva skjer med Oslo og Helsingfors ?

http://www.hangar.no/articles/1749/1/Penauille-Servisair-slutter-pa-Kastrup/De-ansatte-far-andre-jobber.html

Re: Servisair legger ned i Købanhavn

godt at alle de ansatte får nye jobber i alle fall

Originally posted by KLMfan

ja, det heter visst København.....
Mon ikke SGS "saetter" sig på Swiss og TAP ???
----
Hilsen
Ole

Originally posted by CK

godt at alle de ansatte får nye jobber i alle fall

Nåja, tror du leste litt fort gjennom artikkelen her:

"Det vil bli det nye selskapet ved navn Nordic Aero som tar over Servisairs virksomhet og kundebase på Kastrup, og også en del av de ansatte i Servisair vil få jobb i det nye selskapet. "

Det var kun et spørgsmål om tid - Servisair har tabt utrolig mange penge på CPH og har vel egentlig heller ikke været specielt godt drevet på CPH.

Måske meget godt at der bliver skåret ned på antallet af handlingselskaber på CPH - fire er for mange efter min vurdering.

Nå har ikke dette noen direkte konsekvenser for SA på OSL men det bør være et tankekors for de som styrrer skuta. Først Stockholm og nå København. Og det er vel ingen hemlighet at avdelingen på Gardermoen ikke akkurat har vært noe pengemaskin.

Hilsen,
Laurenz

De burde ha åpna øynene for lenge siden de i Oslo, jeg tror ikke det er så lenge før SA-ansatte går med SAS eller noe annet firmanavn på ryggen. Se på utstyrsparken, den ser jo ikke ut, gammelt metall som var moden for spiker for noen år siden. Hadde bruspulverpulverguttene åpna øya og for lenge siden hadde Kjos fortsatt hatt samarbeid med Servisair. Dårlig lederegenskap kjører selskapet åt skogs, melloledelse som ikke vet hva de gjør og feiler gang på gang. Hva med å våkne nå, Aas??

Originally posted by Vaskeball

De burde ha åpna øynene for lenge siden de i Oslo, jeg tror ikke det er så lenge før SA-ansatte går med SAS eller noe annet firmanavn på ryggen. Se på utstyrsparken, den ser jo ikke ut, gammelt metall som var moden for spiker for noen år siden. Hadde bruspulverpulverguttene åpna øya og for lenge siden hadde Kjos fortsatt hatt samarbeid med Servisair. Dårlig lederegenskap kjører selskapet åt skogs, melloledelse som ikke vet hva de gjør og feiler gang på gang. Hva med å våkne nå, Aas??

Kunne vært interessant å høre med deg hvilke tiltak som skal til for å endre på dette. Var mye sur tilbakemelding uten noe særlig innhold foruten maskinparken som kunne vært oppgradert ja. Men MAN styrer pengesekken, og da er det lite ledelsen får gjort, dessverre.

At MAN styrer pengesekken er vel greit nok det, men da burde de f..en meg ha skjønt at her trengs det penger, er det bare "kjerringer" og nikkedukker i Servisair? Her går det snart åt skogs og de får ikke mer penger. De Tbl-ene de har, hvor mye koster dem å drive pr time? Det jeg neimen ikke lite. De fikk et lite tilskudd med noen bånd og en traktor pluss en tbl, hva i alle dager skal Servisair på gardermoen med et bånd uten hytte?, det blir 25-30 knallblåe grader der på vinteren. Og gutta på OSL sier takk, det var akkurat det vi hadde ønsket oss, så skryter de hemningsløst til gutta på gølvet at de har klart å fått tak i utstyr, ser ut som en episode fra Scrapheap Challenge på parkeringen der, da en av de dårligere episodene.
Jeg er så glad for at jeg ikke jobber for dette firmaet mer, ledelsen farer med løgn og fanteri. Nå som de har flyttet ned burde jo bruspulverguttene gå stille i dørene, de som sitter der og er ledere og mellomledere klorer seg fast til stillingene sine, for mange av de stillingene som noen sitter i er ikke en gang utlyst sånn at andre kunne få søke på dem, de sitter bare der fordi de er for dårlige til å jobbe ute, sier dem selv. Det er vel kanskje sånn det skal foregå?.
Jeg beklager for mitt raseri, men jeg ser fortsatt mine tidligere kolleger daglig og snakker med de, og det blir ikke bedre.
Så MAN styrer pengesekken er ikke noen hindring, det er bare å si sannheten det, så ordner det seg, ikke pynte på for at ting skal se bra ut:angry:

Av alle mennesker, det burde da du vite!! MAN = Manchester = Pennauile Servisair's hovedkontor.

Originally posted by LN-MOW

Av alle mennesker, det burde da du vite!! MAN = Manchester = Pennauile Servisair's hovedkontor.

Tenkte meg det, men det ble litt mye SA internt her...

Og bruspulverguttene, hvem er det? Og hvorfor kalles de bruspulverguttene? Kan ellers bare si meg enig når det gjelder utstyrsparken. Hørte forøvrig at stasjonssjefen kun har bestemmelsesrett opp til 12000 kr. (tror jeg det var) Alle avgjørelser større enn det må avgjøres utenlands.:D

Ref: OSL och HEL.

Servisair is OSL har väl en del kunder kvar där också men Northport kommer väl snart fullt igång. Northport har en stor kundkrets i HEL som kanske påverkar. Samma i ARN.

HEL:
Servisair har kunder enligt följande:
LOT 2*Daily
KLM 3-4*Daily
GermanWings Daily
AirBerlin 2*Daily
TUI Nordic Charter
AirFinland Charter+PartCharter(Schedule 1-2 flight daily)
DHL 3*Fraktflyg dagligen utom Weekends
Aeroflot Cargo Adhoc when on Maint at AY.

+ en hel del små charters här och där.
Också lite ryssiske flyg now and then.

Man vet ej, men Penauille tyks vara framme med yxan här och där.

Hvis nå Penauille Servisair og Nordic aero kan få til et samarbeid, så står de jo meget sterkt. De er da eneste uavhengige handlingagent representert på de store nordiske flyplassene, noe som sikkert er et konkurransefortrinn, særlig mot SGS, som har samme posisjon.
Spørsmålet er vel hvor lang tid det tar før det heter nordic aero i HEL og OSL også....

http://www.nordicaero.se/templates/page.aspx?id=1546

http://www.servisair.com/Central.aspx?PageID=215&NewsID=163

Originally posted by Balle Chlorin

Og bruspulverguttene, hvem er det? Og hvorfor kalles de bruspulverguttene? Kan ellers bare si meg enig når det gjelder utstyrsparken. Hørte forøvrig at stasjonssjefen kun har bestemmelsesrett opp til 12000 kr. (tror jeg det var) Alle avgjørelser større enn det må avgjøres utenlands.:D

Kan det være ledelsen i SA som blir kalt det? Har du ikke sett bruspulverguttene i Vazelinas Hjulkalender? Der var det noen mislykkede foretningsmenn som kalte seg det. Mulig det refereres til det her.

Back