Service ombord på SAS longhaul

Re: Service ombord på SAS longhaul

Med forbehold om at jeg treffer riktig tråd, hvordan er det med WiFi ombord på A330? Funker det til å streame feks NRK TV, eller burde vi tråle Netflix/Disney etter distraksjoner til en på 18 måneder, da disse har mulighet for offline innhold?

For tregt for streaming. Når det virker. Last ned filmer og show på forhånd.

De bruker vel en eldre og tregere satelitt-løsning enn short-haul, så streaming er det bare å glemme

For tregt for streaming. Når det virker. Last ned filmer og show på forhånd.

Jess - tiltredes - det fungerte for vår del - harde, fysiske AVI/MKV-filer overført på mobilen... Sørg for å teste ut på forhånd, og det er verdt jobben ;-)

Bruker man 'apps' for videotjenester - sett enhet på flymode og sørg for å sjekke ut brukeligheten på forhånd.

;-)

Noen som vet om serveringen er helt tilbake til gamle høyder nå på Biz? Meny, ikke alt på ett brett osv?

Var som normalt da jeg reiste for en måned siden.
Salat serveres personlig og ned i stor bolle og?

Reiste for 2,5 måneder siden og synes det var god opplevelse til tross for at det fortsatt var rask servering.
Fikk kjøttkaker og potetmos - helt episk matopplevelse etter å ha rasjonert drikkevann og levd på slintrer og ris i 4 måneder.

Last edited:

Salaten kommer i bolle innpakket i plast rett på brettet. Fløy to ganger forrige uke og vi var fornøyde. Apertif med varme cashew i porselen på duk. Deretter kommer brettet med den forretten du ønsker så kommer de med hovedrett. Jeg fikk velge. «Alt» til dessert (ost, is,kake og frukt) portvin og en xo rom (som jeg syntes var stram). Backe Gabrielsen XO konjakk (drikker ikke det).

Det eneste problemet er at de fyller på for lite sjokkis av gangen i buffet, det er ikke nok til at både døtrene mine og jeg kan raide samtidig. Så ikke noe frukt i buffet. Serviceminded på samme nivå som vanlig. Fortsatt tretannbørste og tannpasta som ikke skummer i amenity.

Det eneste problemet er at de fyller på for lite sjokkis av gangen i buffet, det er ikke nok til at både døtrene mine og jeg kan raide samtidig. Så ikke noe frukt i buffet. Serviceminded på samme nivå som vanlig. Fortsatt tretannbørste og tannpasta som ikke skummer i amenity.

I dag kunne nok dere tatt dere ti sjokkiser hver uten å tømme kurven.

Junior overhørte en kunde fra Mauritius jeg kjenner som alltid har med seg en hjemmelaget spice-miks på en bitteliten flaske når han flyr for å få smak på maten som serveres. Jeg fikk prøve denne på en RCCL båt vi spiste på sammen og fikk nydelige svettetokter..

Dette har vært planen min på kopiere, men junior tok en snarvei og bøffet fire bittesmå Tabasco flasker fra vår stam-Mexesjappe i FLL og vi testet konseptet på MIA-OSL hjem.. Genialt!! Plutselig smakte huggorm-stuingen OK, og Bloody Maryen (som på monkey er kun vodka og tomajuice) ganske så greit.

Servitrisen synes det var en artig ide og sladret til kollegaene sine.

Blir høyst sannsynelig plus vestiver på fredag, og det blir første gang uten “seng” og buffe på svært lenge. Vet at de ber oss om å bestille all drikke fôrste gangen de kommer med vognen, men de pleier ha noen vinflasker på tralla sammen med maten.

Noen som vet om de har med noe mer enn kaffe når de serverer denne?

Klar over at vi kan gå bak å be om mer å drikke senere under turen, men innbiller meg at de blir grinete om de blir forstyrret.

Er det noen som vet om det er internet tilgang på A321LR? Flyr dem til Toronto i morgen og hadde håpet på litt jobbing.

Er det noen som vet om det er internet tilgang på A321LR? Flyr dem til Toronto i morgen og hadde håpet på litt jobbing.

Jepp, de har nett[emoji3575]

Sent from my iPhone using Tapatalk

Som skrevet ovenfor så er der wifi på A321LR og det er endda den hurtige version som på A320neo. Oftest muligt at streame også. Langt bedre end på A330/350

Re: Thailand-tråden

Noen som vet hvordan det er med SAS nattflyvning fra København til Bangkok og servering?
Flyet går rundt 23.30 på kvelden tenker egentlig at de fleste er interessert i å sove da og ikke nødvendigvis spise en middag. Flyr business om det har noe å si.

Back