• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Service Nivå

storg

ScanFlyer Gold
Medlem
Service Nivå

Service nivået hos SAS er jo et kjent samtale emne. Men nå har det jo blitt luftet fra sentralt hold at man ønsker å prioritere de kundene som betaler best. REF: sikkerhetskontroll. Men hva med å gi f.eks mat-bilett til business class? Har det noe for seg? Vil det være værdt så mye at man bryr seg?

Replying to Topic 'Service Nivå'

? Nå er det vel endel foring på biz class ...

Og jeg tror SAS vil bli litt mer tydlige på endel områder utover høsten....

utfordringen med å gi matbillett til fullprisbetalene ligger vel i logistikken. I gamle dager hadde det vært enkelt - man sendte den ut sammen med papirbilletten, men i dag - med e-ticket, web-sjekk in etc blir kontaktpunktene færre, og jeg tror det blir vanskelig å få "matkupongen" til passasjerene. Kanskje Norge er klar for Best/Back?

Eller hva med å innføre som i USA, en First class på innenriksflygningene?

Har det noen sinne vært diskutert her?

BF:cool2

Originally posted by CK

utfordringen med å gi matbillett til fullprisbetalene ligger vel i logistikken. I gamle dager hadde det vært enkelt - man sendte den ut sammen med papirbilletten, men i dag - med e-ticket, web-sjekk in etc blir kontaktpunktene færre, og jeg tror det blir vanskelig å få "matkupongen" til passasjerene. Kanskje Norge er klar for Best/Back?

Jeg tror absolutt at Norge nå er klar for Best/Back - og jeg tror at flyselskapene vil kunne tjene på det. Det er fokus på at man får hva man betaler for i andre bransjer/produkter, og tror at et mersalg/oppsalg vil kunne gi positive effekter for SK og ev DY.

Vel jeg tror ikke det er nødvendig på flyturer under halvannen time. Men over det så har det absolutt noe for seg. Uasnett å få en fast lane for business og *gull på gardermoen er mitt første ønske for passasjerene vi betjener.

Back