Securitas!?

laurenz

ScanFlyer Gold
Boarding.no

Leste saken om den damen som fikk tømt medisinene sine i tissepotten. Først så ble jeg forundret over hvordan disse folka oppførte seg. Jeg burde ikke det for jeg har vært bort i slikke idioter jeg også. Det er ikke så lett å reise til Norge med Nederlandsk pass, litt for mange fordommer!
Men så leste litt nøyere og ser at det er folk fra Securitas som er ansvarlige i dette tilfellet. Så lurer jeg på, hva i all verden er det så etter??? Det kan da ikke være deres ansvar å sjekke pax ved ankomst? Det må da være Tollvesenets ansvar!?

Replying to Topic 'Securitas!?'

Dere aner ikke hvor morro det er å sitte oppe i tårnet å se en idiot fra Securitas løpe etter ett småfly som har takset gjennom "rød sone" som opprettes rundt fly som boardes uten bru.

1. Rød sone er latterlig stor
2. Hva i hel**** skulle han utrette ved å løpe etter flyet?
3. Var meget tilfredstillende å be vedkommende dra til en viss plass på en høflig måte når han ringte etter kun kort tid.

At samme gjøken har prøvd å stoppe biler fra brann, rednings og plasstjenesten på uttrykning til husbrann når de tok snarveien gjennom samme røde sone, var også god underholdning. (En litt fargerik ansatt på BRP skal ha truet med å rappe til ham med brannøksa om han ikke flyttet seg)

Her var det vel Tollerne og ikke Securitas...

Flyet kom fra Amsterdam og kvinnen ble kontrollert.

Nei, det var ikke tollerne, men Securitas, ifølge Boarding.no. Leser man artikkelen, ser man også at Securitas-sjefen beklager det som skjedde.
Og nei: Kvinnen ble ikke kontrollert. Den behandlingen hun fikk, kan ikke kalles annet enn trakassering.

...oi oi oi...:naughty: Forsiktig nå.
Her er en artikkel fra Boarding.no (som selvfølgelig er HELT objektiv i ett og alt og har vist seg som en meget pålitelig kilde i alle sine artikler...?? Eller hva...?) der kun, jeg understreker KUN, den ene parten har uttalt seg konkret om saken. Selvfølgelig beklager Securitas sjefen det som har hendt, men han sier at han ikke kjenner til saken.

Derfor spør jeg: Noen her som kan bekrefte at det er Securitas som har en toller rolle på Værnes? Hvis det ikke er det, kan det ha vært tollvesenet? Mye og mangt blir "beskyldt" for å være Securitas. Jeg har selv jobbet 9 år i det firmaet, side om side med brannvesen, politi og andre med lys og mørk blå uniform hvor alle har fått stemplet fra publikum at de er Securitas vakter.

Jeg har selv opplevd passasjerer (ved avgang i sikkerhetskontrollen) som har klikket og ropt trakassering ved ren rutinekontroll og senere kontaktet media/presse der de har påstått beføling, ydmykelse, bla bla bla. Når man så har gått igjennom saken har det vist seg at det var noe så alvorlig som at bagen ble sendt igjennom røntgenmaskina...

Det er like mange forskjellige reaksjoner på møte med en i uniform som det mennesker.

Hadde vært OK med litt mer "kjøtt på saken" før en dømmer her:)

Oida... Boarding.no som henter sin artikkel fra Nettavisen. Ja, det er jo en god kombinasjon... :)

Adresseavisen har selvsagt skrevet litt om denne hendelsen. Her er noen linker:

http://www.adressa.no/nyheter/article.jhtml?articleID=516808
http://www.adressa.no/nyheter/article.jhtml?articleID=516809
http://www.adressa.no/nordtrondelag/article.jhtml?articleID=516803

(Når man ser han kompisen som triller rundt på damen, og som kommer på flyet fra Amsterdam er det ikke rart de blir grundig sjekka heller)

Nå er media stort sett media over hele linja, men jeg mener Adressa er ganske pålitelig.

Se her ja. Mange takk KAB!:)

Adressa skriver at det var tollere. De har også hentet en uttalelse fra Kontorsjef Bjørn Sørli i grensekontrollen i Trondheim som langt på veg virker kjent med saken og at han bekrefter at det var tollere. Saken får også en annen vinkling med at tollerne var mer uheldig enn vanskelige i valget av balje å legge tabelettene i. Nederland er et høyrisikoland hva smugling angår (narkotika) og trikset med å være handikappet er det nok av som har prøvd seg på tiligere. Denne gangen var det et menneske som virkelig var handikappet. Men det er lov å bli mistenkelig når en/ei i rullestol sier at han/hun skal på dansefestival, utifra en tollers ståsted med de erfaringer de har.

Så til M609:

Dere aner ikke hvor morro det er å sitte oppe i tårnet å se en idiot fra Securitas løpe etter et småfly

At samme gjøken har prøvd å stoppe biler fra...

Jobber du i tårnet? I så fall... er ikke dette et indre anliggende og hvordan kan du fremsette en diagnose på at vedkommende er idiot og gjøk? Kanskje du er ornitolog og vet hvordan en gjøk ser ut og vet hvordan den oppfører seg når den blir idiot? Men jeg kan garantere deg at en med vinger ALDRI ville blitt ansatt i Securitas.:naughty:

Originally posted by enml

Så til M609:

Dere aner ikke hvor morro det er å sitte oppe i tårnet å se en idiot fra Securitas løpe etter et småfly

At samme gjøken har prøvd å stoppe biler fra...

Jobber du i tårnet? I så fall... er ikke dette et indre anliggende og hvordan kan du fremsette en diagnose på at vedkommende er idiot og gjøk? Kanskje du er ornitolog og vet hvordan en gjøk ser ut og vet hvordan den oppfører seg når den blir idiot? Men jeg kan garantere deg at en med vinger ALDRI ville blitt ansatt i Securitas.:naughty:

Må bare få avklart dette - mener du det seriøst enml??

Ja, selvfølgelig gjør jeg det! Vedkommende, om han har gjort det som står beskrevet, liker vel ikke å bli kalt idiot og gjøk i full offentlighet av en tårnansatt med taushetsplikt??

Ja, selvfølgelig gjør jeg det! Vedkommende, om han har gjort det som står beskrevet, liker vel ikke å bli kalt idiot og gjøk i full offentlighet av en tårnansatt med taushetsplikt??

OK - takk for svar. Taushetsplikt....hehe. Synes du dette er brudd på taushetsplikten så tror jeg du må lese litt jus.

Nja, det er godt mulig du har rett DY. Det får være opp til juristene. Men jeg tror og mener at dette havner innenfor, fordi han uttaler seg om noe han har sett fra tårnet. Spesielt når han uttaler seg om en person i et firma innleid av sin arbeidsgiver, Avinor, i så sterke ordelag som idiot og gjøk.

Nja, det er godt mulig du har rett DY. Det får være opp til juristene. Men jeg tror og mener at dette havner innenfor, fordi han uttaler seg om noe han har sett fra tårnet. Spesielt når han uttaler seg om en person i et firma innleid av sin arbeidsgiver, Avinor, i så sterke ordelag som idiot og gjøk.

Tror nok ikke du hadde kommet langt med å si at han hadde brutt noe taushetsløfte her nei.

Det er ikke lett å ha en jobb som alle har en mening om, men som få egentlig kan særlig mye om...

Nei det vet sikkert Kjell Magne også:)

Eller Valgjerd

KREMT! Eller Høybråten.... HOST! (hilsen en som røyker og har sluttet å gå ut på byen)

Back